Arkitektstudenter gjør idé til virkelighet

Nyhet   •   feb 05, 2019 09:55 CET

Fra oppgavegjennomgangen på Aho høsten 2018. Foto: Kirsti Skogseth

I en kort og hektiskt periode jobber arkitektstudentene ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo fram sine ideer fra skisser og modeller til fullskala konstruksjoner.

I tre dager er studentene utplassert hos bedriftene, hvor støpeformer blir fullført og konstruksjonene støpt.

Byggutengrenser har organisert utplasseringen av arkitektstudenter hos betongbedrifter i mange år, og mange spenstige konstruksjoner har blitt laget. Det har vært et mål at studentene skal få en bedre forståelse av hva betong er og hvordan det kan og bør brukes. Det lærer man best ved å prøve å feile selv.

Vi fulgte studentene, lærerne og bedriftene tett på utplasseringen i fjor høst, og i filmen under kan du følge prosessen fra idé til ferdigstøpt!

Byggutengrenser har et nært samarbeid med Arkitekt og designhøgskolen i Oslo (AHO), Norges miljø- og biovitenskapelige universitet på Ås (NMBU) og NTNU i Trondheim for å sikre at studentene får grunnleggende kjennskap til mulighetene med mur og betong. På disse sidene finner du informasjon om seminarer og workshoper som Byggutengrenser arrangerer i samarbeid med disse studiestedene.

Kommentarer (0)

Kommentar