Canon lanserer fastvareoppgradering til EOS 5D Mark IV: Utvidet dynamisk område og forenklet color grading

Pressemelding   •   apr 20, 2017 15:05 CEST

EOS 5D Mark IV

Oslo, 20. april 2017 – Canon lanserer i dag en ny fastvareoppgradering av EOS 5D Mark IV, basert på tilbakemeldinger fra fellesskapet av profesjonelle Canon-fotografer og –videofotografer verden over. Med denne oppdateringen er det mulig å bruke det nyeste EOS 5D-kameraet med Canon Log (C Log), en sentral funksjon i Canons Cinema EOS-serie, som gir forbedret dynamisk omfang og enklere color grading.

C Log er utviklet for å gi 800 prosent økning i det dynamiske omfanget, og minimerer tapet av detaljer i de mørkeste og lyseste delene av bildet. Når du bruker C Log på EOS 5D Mark IV, vil en ISO-innstilling på 400 gi det største dynamiske omfanget på 12 trinn, perfekt til opptak i vanskelige lysforhold.

C Log endrer bildebehandlingsdataene etter at bildet er tatt, slik at du får maksimal frihet i etterbehandlingen. Det betyr at det blir enklere for videofotografer og filmskapere å samkjøre fargene med opptak gjort med andre kameraer, inkludert kameraer i Canon Cinema EOS-serien. Opptak fra et hvilket som helst kamera kan kombineres, og fargene samkjøres i en enkel prosess for color grading som gir en globalt samkjørt farge og et sømløst uttrykk, uavhengig av om filmen tas opp på ulike kameraer.

C Log reduserer også støy, særlig i skyggeområder som kan dukke opp under color grading. Den nye fastvaren gir mer fleksibel fargegradering i opptak via produksjon av nøyaktige farger med mindre fargespenn.

Fastvareoppdateringen kan kun kjøpes og utføres hos Canons autoriserte servicesentre.

Flere høyoppløselige bilder kan lastes ned fra www.canon.no/press_centre

Canon Norge har rundt 350 medarbeidere og er representert ved 12 salgskontorer, derav 8 regionale Canon Business Center (CBC) som tilbyr lokale salgs- og supporttjenester. Hovedkontoret ligger på Holmlia i Oslo.