Canon lanserer ny Océ Arizona 1300-serie med planskrivere for kunder på jakt etter økt produksjonseffektivitet

Canon har lansert en ny Océ Arizona 1300-serie med planskriver til produksjon av mellomstore volumer med skilt og displaygrafikk. Med den nye serien kan kundene øke produksjonseffektiviteten og imøtekomme markedsetterspørselen etter større applikasjonsvariasjon.

Océ Arizona 1300-serien skriver ut opptil 52,8 m² i timen og er i første rekke beregnet på kunder som produserer opptil 15 000 m² i året. Serien består av seks modeller som er utviklet fra grunnen av med fokus på brukervennlighet og pålitelighet. Serien består av tre GT-modeller (Océ Arizona 1340 GT, 1360 GT, 1380 GT) med utskriftsområde på 1,25 x 2,5 meter eller tre større XT-modeller (Océ Arizona 1340 XT, 1360 XT, 1380 XT) med utskriftsområde på 2,5 x 3,08 meter.

Den nye serien er utviklet med tanke på kunder som er klare til å oppgradere fra den første planskriveren eller hybridskriveren, og er på jakt etter et mer produktivt kvalitetsprodukt som gir optimal driftstid og støtte for et enda større spekter av utskriftsmedier for varierte applikasjoner.

Nye løsninger for maksimal produktivitet
Arizona 1300-skriverne er de første Océ-planskriverne som er utstyrt med effektiv og tidsbesparende LED-herding. Det betyr at du når som helst kan skrive ut fra standby uten å vente på UV-lamper som må varmes opp.

Den nye serien introduserer også Océ Arizona Xpert, en nyskapende programvareløsning som forenkler og automatiserer komplekse jobber, inkludert tosidig og flerlagsutskrift, og i tillegg sørger for at utskriftsfilene er klare på et øyeblikk. Den intuitive programvaren sørger for at utskriftsklare filer lagres slik at lignende fremtidige jobber kan opprettes raskt og enkelt for langsiktig produksjonseffektivitet.

De nye enhetene er i tillegg de første Canon-planskriverne som har Océ Remote Service for maksimal oppetid og kontinuerlig teknisk støtte. Med dette verktøyet får kundene bedre oversikt over blekkforbruk og utskriftsvolumer, slik at de kan få tilpassede serviceavtaler basert på virksomhetens spesifikke behov.

Designet for alle typer applikasjonsbehov
Océ Arizona 1300-serien har teknologi for LED-herding som gir utskriftsleverandører mulighet til å jobbe med et bredere spekter av applikasjoner på så å si alle typer stive og fleksible utskriftsmedier, samt produksjon på mer krevende medier, som blant annet lerret, tre, fliser og glass. LED-UV-blekket som brukes i de nye modellene, har UL GREENGUARD GOLD-sertifisering, noe som betyr at skriverne har lave utslipp og trygt kan brukes i miljøer som skoler, sykehus og butikker. Canon er alene om å tilby digital planskriverteknologi med løsninger for både konvensjonell herding og LED-herding, noe som gir kundene en skriver som takler de fleste applikasjonsbehov.

Med mulighet for lys cyan (CL), lys magenta (LM), blekk og hvitt blekk, samt forbedret rastering gir de nye planskriverenhetene deg mulighet til å produsere førsteklasses utskriftskvalitet, også til foto- og kunstutskrift.

Kunder som ønsker å differensiere produkttilbudet vil sette pris på at Océ Arizona 1300-serien kan brukes med Océ Touchstone-løsningen til kvalitetsutskrift med ulike tekstureffekter. Maskinen har også en tilleggsmodul for rullmedier beregnet på fleksible medier samtidig som produksjonen optimaliseres.

Et tiår med kontinuerlig planskriverinnovasjon
Wouter Derichs, Marketing Director for Wide Format hos Canon Europa sier: «Våre planskriverkunder har hele tiden hatt de samme to utfordringene – å øke produktiviteten og å spre applikasjonsporteføljen for å åpne for nye forretningsmuligheter. Lanseringen av den nye Océ Arizona 1300-serien gir kundene mulighet til å produsere mer, smartere, raskere og mer kostnadseffektivt på en og samme skriver.

«Våre forsknings- og utviklingsavdelinger har vært ledende innen planskriverutvikling i mer enn 11 år og har hele tiden jobbet for å tilby markedet nyvinninger som bedrer produktiviteten, kvaliteten, mediefleksibiliteten og de totale eierkostnadene, samt den komplette prosessautomatiseringen. Den nye produktserien viser at det fremdeles er rom for å utvikle helhetlige løsninger som øker den samlede produktiviteten ved å effektivisere alle aspekter av produksjonen fra klargjøring av filer til utskrift, herding og vedlikehold.»

Derichs sier videre: «Vi er henrykt over å kunne lansere disse nye skriverne på markedet og på den måten legge til rette for at kundene kan nå nye høyder innen effektiv produksjon. Fra starten med ett planskriverprodukt i 2007 har vi nå et omfattende planskriverutvalg – det finnes nå en Océ Arizona-løsning for alle produksjonsvolumer og applikasjonsmikser.

Océ Arizona 1300-serien produseres på det nylig utvidede produksjonsanlegget vårt for planskriverprodukter i Poing i Tyskland og er i salg fra januar 2019.

Henning Hagelund

Product Business Developer PPG _ Wide Format Group M: +47 918 05 748