Canon lanserer oppdatert utgave av den prisbelønte tredjegenerasjons imageRUNNER ADVANCE-serien med sikre, nettskybaserte dokumentløsninger.

Oslo, 12. februar 2018 – Canon, verdensledende leverandør av dokumentløsninger, lanserer i dag en større oppdatering av tredjegenerasjons imageRUNNER ADVANCE-serien. Oppdateringen kombinerer Canons nyeste maskinvare- og programvareteknologier som gir bedrifter sikre og ensartede nettskybaserte løsninger.

SIKRE BEDRIFTSINVESTERINGEN MED EN UNIVERSAL FASTVAREPLATTFORM
Det oppdaterte imageRUNNER ADVANCE-utvalget bruker UFP (Unified Firmware Platform) som gir en mer ensartet bruker- og administrasjonsopplevelse enn noensinne. Kontinuerlig overvåking avdekker eventuelle problemer før de oppstår, noe som sparer bedriftene for både tid og utgifter. Alle nye funksjoner og oppdateringer sendes til enhetene, slik at utstyret har full funksjonalitet og er sikkert med minimal brukerinnsats. Takket være UFP kan kundene være sikre på at utstyrsinvesteringen deres ivaretas ved at de slipper å endre maskinparken ved hver oppdatering.

NETTSKYTILKOBLING MED UNIFLOW ONLINE EXPRESS
Den oppdaterte utgaven av tredjegenerasjons imageRUNNER ADVANCE er designet for sømløs tilkobling til nettskyen og inneholder en rekke modeller som dekker ulike kundebehov. De oppgraderte enhetene har integrerte løsninger, blant annet uniFLOW Online Express for skanning til nettskyen og utskriftsstyring og Universal Login Manager som gir enhetsbasert brukerautentifisering. Du kan logge og rapportere aktiviteter og enkelt generere grafiske rapporter på uniFLOW Online Express-portalen. Du kan dra og slippe miniprogrammer på dashbordet basert på hva du trenger. Dashbordet inneholder også en oversikt over organisasjonens utskrifts-, skannings- og kopieringsløsninger med ulike detaljerte rapporter for brukere og enheter.Med uniFLOW Online Express kan administratorer logge organisasjonens kostnader til utskrift, kopiering, faks og skanning, slik at de kan tilskrives til de enkelte brukerne.

Det oppdaterte imageRUNNER Advance-produktutvalget kan også integreres med andre løsninger for skanning og dokumentstyring, inkludert uniFLOW og Therefore™ Online. Nettskytilkobling gjør det mulig å tilpasse bestemte krav til dokumentarbeidsflyter til bedriftens enheter. uniFLOW-plattformen er enkel å installere og administrere og gir tilgang til moderne nettskybaserte teknologier for å effektivisere bedriftens prosesser og øke produktiviteten ved å gi de ansatte mulighet til å fokusere på kjerneoppgavene.

Løsningen uniFLOW Online Express støtter Canons omfattende utvalg av maskinvare, inkludert imageRUNNER C3000-serien og i-SENSYS-produktene som ble lansert i 2017, samt nye sort-hvitt i-SENSYS-modeller som lanseres senere i år, noe som betyr at Canon kan tilby et bredt spekter av løsninger i 2018.

SIKKER DESIGN
Den oppdaterte utgaven av tredjegenerasjons imageRUNNER ADVANCE-plattformen er utstyrt med robust sikkerhets- og skriverparkstyring med sømløs integrering av maskinvare og programvare.

Brukerautentisering ved hjelp av pålogging på enheten betyr at selv jobber som sendes fra mobile enheter, er sikret til de skrives ut, noe som beskytter konfidensiell informasjon. For å unngå uautorisert distribusjon av sensitiv informasjon er det mulig å deaktivere ulike enhetsfunksjoner for individuelle brukere, mens visuelle og lydbaserte påminnelser varsler brukeren når informasjon fra skannede dokumenter blir liggende på enhetene. uniFLOW Online Express gir full oversikt over utskriftsmønstre, slik at ledelsen kan administrere utskriftskostnader og begrense tilgangen til funksjoner eller enheter basert på avdelinger, arbeidsgrupper eller enkeltpersoner. Videre gir gjesteutskrift sikker mobil utskrift uten å gi tilgang til bedriftsnettverket.

FLEKSIBILITET FOR TRAVLE, MODERNE KONTORMILJØER
De oppdaterte modellene i tredjegenerasjons imageRUNNER ADVANCE-serien kan minske nedetiden og redusere administrasjonen. Med imageWARE Management Console kan brukerne sjekke statusen for enheter og forbruksartikler eksternt. Ansatte kan i tillegg skanne eller skrive ut dokumenter på en trygg måte mens de er på farten, og de kan raskt koble mobile enheter direkte til bedriftens arbeidsflyter. imageRUNNER ADVANCE-serien inneholder mange muligheter for tilkobling av smartenheter, inkludert paring med QR-kode, NFC og Bluetooth Low Energy (ekstrautstyr) samt støtte for vanlige applikasjoner som Google Cloud Print, AirPrint og Mopria.

Daniel Woodstock, Product Marketing Manager for Canon Europa sier: – Hos Canon tar vi kundens sikkerhetskrav på alvor, og vi mener bedrifter kan ha robuste sikkerhetsløsninger som bedrer effektiviteten heller enn å senke den. Vår satsing på innovasjon er et resultat av at vi alltid lytter til kundenes behov og jobber kontinuerlig med å utvikle best mulig løsninger for kundenes bedrifter.

PREMIERTE FORGJENGERE
De oppdaterte imageRUNNER ADVANCE-produktene inngår i en serie med prisvinnende teknologi som har fått den prestisjefylte utmerkelsen A3 MFP Line of Year fra Keypoint Intelligence - Buyers Lab (BLI) for tredje år på rad.BLI, en verdensledende ekspert på dokumentbehandlingsenheter og programvareløsninger, deler årlig ut sin ettertraktede utmerkelse til den produsenten som har den beste produktserien samlet sett – med modeller på alle nivåer som utmerker seg i BLIs strenge labtester.

– Modellene i Canons A3 MFP-utvalg utmerker seg for tredje år på rad og legger listen et hakk høyere i sine respektive segmenter, sier David Sweetnam, Director of Research and Lab Services, EMEA / Asia, Keypoint Intelligence - Buyers Lab. – Hver av de nåværende modellene på markedet som BLI har testet, har komponenter som er enkle å skifte, et bredt spekter av bruksmuligheter og imponerende feilmatingsrate på kun 1 per 426 000 trykk, noe som gjør dem til noen av de mest produktive og pålitelige maskinene vi har hatt innom laboratoriet vårt til dags dato. Det store utvalget av effektiviserende og kostnadsbesparende løsninger som de enkelte enhetene støtter er prikken over i-en. Maskinene leverer dessuten utskrifter og kopier av høy kvalitet som vil vekke begeistring i alle typer virksomheter.

– Vi er stolte over å motta utmerkelsen A3 MFP Line of the Year fra BLI for tredje år på rad, avslutter Daniel Woodstock. – Vi jobber kontinuerlig med å utvikle effektive kontorløsninger av høyeste standard som har digital sikkerhet i høysetet og gjør det enklere for bedrifter å effektivisere arbeidsflytene i dagens og morgendagens kontor.

Den nye imageRUNNER ADVANCE-serien kommer for salg i februar 2018, og uniFLOW Online Express er tilgjengelig fra april 2018.

VIKTIGE FUNKSJONER

imageRUNNER ADVANCE C256/356 II-serien

• 25/35 sider i minuttet
  • A4

imageRUNNER ADVANCE C3500 II-serien

• 20/25/35 sider i minuttet

imageRUNNER ADVANCE C5500 II-serien

• 35/40/50/60 sider i minuttet

imageRUNNER ADVANCE C7500 II-serien

• 65/70/80 sider i minuttet

imageRUNNER ADVANCE 4500 II-serien

• Sort
  • 25/35/45/51 sider i minuttet

imageRUNNER ADVANCE 6500 II-serien

• 55/65/75 sider i minuttet

imageRUNNER ADVANCE 8500 II-serien

• Sort
  • 85/95/100 sider i minuttet
  • A3

Canon Norge har rundt 350 medarbeidere og er representert ved 12 salgskontorer, derav 8 regionale Canon Business Center (CBC) som tilbyr lokale salgs- og supporttjenester. Hovedkontoret ligger på Holmlia i Oslo.

Stig Elgsås

Business Developer