Canon Norge markedsleder innen Office-markedet etter Q3 2015

Pressemelding   •   des 03, 2015 12:02 CET

Oslo, 3. desember– Canon Norge presenterer igjen sterke resultater innen Office-markedet etter tredje kvartal 2015 og er markedsleder akkumulert med 26 % markedsandel.

Akkumulert etter tre kvartal ser resultatene ut som følger: Bedriftsmarkedet for multifunksjonelle utskriftsenheter går totalt opp 13 %, mens Canon vokser med 17 % og er nummer 1 i totalmarkedet med 26,1 % markedsandel*. Dette gjelder bedriftsmarkedet for multifunksjonelle utskriftsenheter definert som det markedet som markedsanalyselskapene refererer til som «Copier», hvilket i hovedsak omfatter større multifunksjonelle skrivere med serviceavtale.

Markedet for laserprintere er stabilt, og Canon sikrer seg en markedsandel på 9 %. Canon er også klar markedsleder innen dokumentskannere, med 65 % av markedet.

Fortsatt vekst innen dokumentbehandling

Canon leder an innen håndtering av digitale dokumenter og tar viktige steg innen sikker print og Information Management.

- Vi ser at kundene våre investerer i effektiv og lønnsom dokumenthåndtering og trekker veksler på vår kompetanse og løsningsbredde. Etter tre kvartal har Canon Norge 36 % vekst i salget av uniFLOW, 44 % vekst innen Information Management og viser med det 18 % vekst innen området Solution Business, forteller Magnus Blegen, markedsdirektør for bedriftsløsninger i Canon Norge.

Profesjonell printvekst

I det profesjonelle printmarkedet har Canon nå sterke 38 % markedsandel for produksjonsprintere i fargesegmentet.

- Responsen for imagePRESS-løsningene våre viser at markedet etterspør våre produkter og løsninger. Imagepressfamilien med C600, C700, C800 så vel som med nylanserte C10 000, har bidratt sterkt til dette. I oktober signerte CopyCat en avtale om 10 imagePRESS C800, i tillegg til at LOS Digital allerede har investert i to av flaggskipet imagePRESS C10 000.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Magnus Blegen
Markedsdirektør for bedriftsløsninger

Magnus.blegen@canon.no

* MFP og laser tallene er fra analysebyrået DMR, DIMS og Production Print er fra Infosource.

Canon Norge har rundt 400 medarbeidere og er representert ved 11 salgskontorer, derav 9 regionale Canon Business Center (CBC) som tilbyr lokale salgs- og supporttjenester. Hovedkontoret ligger på Holmlia i Oslo. Fra og med den 1. juni 2013 er Canon Norge og Océ Norge juridisk ett selskap; Canon Norge as. Merkenavnet Océ består under Canon Group og eksisterer fortsatt på en rekke produkter.