Audun Rikardsen

Marinbiolog og naturfotograf Audun Rikardsen blir Ambassadør for Canon Europe

Oslo, 21. november 2017 – Canon Norge, er stolte over å presentere Audun Rikardsen som Ambassadør for Canon Europa.

Audun Rikardsen (født 1968) er opprinnelig fra Steigen i Nordland, men bor i Tromsø. Han er naturfotograf i tillegg til å være biolog og professor i arktisk og marin biologi ved UiT - Norges arktiske universitet i Tromsø. Hans siste prosjekt er programmet «Vill Viten» på NRK, der han formidler sin kunnskap til et stort publikum.

Han har på få år etablert seg som en av de mestvinnende fotografer i verden. Interessen for foto har vært der siden tenårene men det var først i 2009, da han kjøpte sitt første speilreflekskamera, at det ble alvor ut av hobbyen.

På få måneder har Audun Rikardsen steget fra en ny-signert offisiell Canon Nordic fotograf til å bli tatt opp i Canons Europeiske ambassadørprogram.

-Jeg har alltid vært en Canon-mann og det er utrolig gøy å bli verdsatt av et merke som jeg er stor tilhenger av. Han forteller også at han gleder seg til å teste ut nytt utstyr og tror det kan ta fotograferingen hans til et nytt nivå.
- Det er viktig for meg at bildene mine forteller en historie og samtidig spre kunnskap, Videre sier Audun at det å være eneste nordmann inkludert i programmet er en stor ære. Han er glad i å fotografere alt som er relatert til havet. Favorittmotivet er dyr som bor i og rundt havoverflaten. I tillegg ønsker han å promotere Norge, spesielt den vakre naturen i Nord-Norge.

«Vi er svært glade for og mektig stolt av å se Audun løftes fra nordisk til eksklusivt Europeisk nivå i Canons ambassadørprogram. Hans kompetanse er helt unik og som medlem av det øverste nivå ambassadør er jeg overbevist om han vil fortsette å flytte grenser, glede og forbløffe omverden med sine utrolige bilder, sier Trond Gjertsen, kommunikasjonsansvarlig hos Canon Norge.

Trond Gjertsen

Corporate & Marketing Communications Executive