Levi Henriksens barnebok ut i verden

Levi Henriksens barnebok ut i verden

Levi Henriksens barnebok Engelen i Djevelgapet er nå solgt til Danmark og Sverige. Det er forlagene Turbin i Danmark og Opal i Sverige som skal utgi den kritikerroste boka.

Også andre land har vist stor interesse for boka, deriblant Tyskland, som har den høyt oppe på vurderingslista si. Engelen i Djevelgapet er Levi Henriksens første barnebok, og utkom på Cappelen Damm i august. Kritikerne har trillet både seksere og femmere, boka er allerede trykket i 3 opplag, og ble i høst nominert til ARKs barnebokpris. Tidligere i høst ble filmrettighetene til boka solgt til filmprodusent Tomas Backström i Red Squair Ventures AS.

Engelen i Djevelgapet handler om Astrid Baros, 11 år, som motvillig må innse at hun vokser, og at ting forandrer seg. Men hun nekter å akseptere at foreldrene skal skille seg. Hun legger en djevelsk plan for å gjenforene mamma og pappa. Alt hun trenger er en kjettingtang, en øde øy og litt flaks. Problemet er bare at hun ikke har det siste. Snart er hele familien i så stor knipe at bare en engel kan redde dem.