Sukker- og glutenfri kakefest for voksne og barn fra dr. Sofie Hexeberg m.fl.

Sukker- og glutenfri kakefest for voksne og barn fra dr. Sofie Hexeberg m.fl.

Dr. Sofie Hexeberg og medforfattere lanserer i disse dager boken Kakefest. Hexeberg har tidligere hatt suksess med bokserien Frisk med lavkarbo og har solgt over 150 000 bøker om temaet. Rettighetene til bøkene hennes er solgt til flere land. Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter er også tilgjengelig som app. Tusenvis av nordmenn har de siste årene fått en bedre hverdag, uten plager og sykdom ved å spise lavkarbo.

Boken Kakefest viser hvordan du lage de beste kakene uten sukker og hvetemel. Den inneholder over 50 oppskrifter på fristelser med sunne og naturlige søtningsmidler. Her er bløtkake med mandelbunn, krem og friske bær, cupcakes med frosting, rullekake, skoleboller, karameller, sjokoladefondant, ostekake og mye mer. Boken inneholder også oppskrifter på kalde og varme drikker uten sukker, tips nyttig bakeutstyr, oppbevaring og servering.

Mange har savnet gode alternativer til tradisjonelle søtningsstoffer og hvitt hvetemel. Oppskriftene i Kakefest er blant annet laget med naturlige søtningsmidler som Sukrin og stevia. Det smaker fantastisk godt og er sunnere enn hvitt sukker.

Boken er lekkert illustrert av fotograf Synøve Dreyer og koster kr 349,-.

Om forfatterne:

Dr.med. Sofie Hexeberg er lege og kostholdsekspert og forfatteren bak salgssuksessen Frisk med lavkarbo – nytt liv med riktig mat, Frisk med lavkarbo – 100 oppskrifter (med Gunn-Karin Sakariassen), appen Frisk med lavkarbo – 100 oppskrifter, Frisk med lavkarbo – frokost og lunsj (med Birthe Storaker), Frisk med lavkarbo – selskap og helg (med Hanne Riise) og Bekreftelsen– frisk med lavkarbo. Hun driver Dr. Hexebergs klinikk sammen med ektemannen og er ensvært ettertraktet kurs- og foredragsholder. I april 2012 startet hun Lavkarboklubben (www.lavkarboklubben.no). Mobil: 992 34 437 / E-post:  sofie@drhexeberg.no

Birte Storaker er medforfatter på Frisk med lavkarbo – frokost og lunsj. Hun er utdannet kostholdsveileder og er styremedlem i Kostreform for bedre helse (www.kostreform.no). Mobil: 90199698
/ E-post   bstorake@broadpark.no

Kristin Kjellmo Vorkinn en kreativ hobbykokk som er oppvokst på gård med tilgang til de beste råvarene, og der maten ble laget fra grunnen av. Maten skal smake godt, være sunn, se bra ut og være mettende, er hennes utgangspunkt. Mobil: 92280843 / E-post   kristin.vorkinn@googlemail.com