Ny på laget

Ny på laget

Vidar Bratlie (25) styrker Cautus Geo på IoT-området. Han startet 1. desember i nyopprettet stilling.

– IoT-løsninger er noe vi har jobbet mye med helt siden oppstarten i 2009 og er en viktig del av våre tjenester. Sist sommer kom vi med nye loggere og i høst med nyutviklet radar. Ansettelsen av Vidar styrker oss ytterligere innen utvikling og drift av vår webløsning Cautus Web, sier Atle Gerhardsen.

Vidar har en B. Sc. i materialer, energi og nanoteknologi, innenfor kjemi og fysikk. I tillegg har han studert informatikk på Universitetet i Oslo.

– Min interesse for programmering og informatikk har jeg hatt i flere år, og mot slutten av studiene så jeg klart at dette var noe jeg også ville jobbe med, sier Vidar som har arbeidserfaring med databaser og skyløsninger.

– Så dukket muligheten opp i Cautus Geo. Det er veldig givende å jobbe i et selskap som blant annet har oppdrag innenfor viktige samfunnsområder som overvåkning og varsling av naturfarer. Det gir en ekstra motivasjon for å gjøre en god jobb som sikrer at systemene fungerer som de skal, sier Vidar.

Relatert innhold