Blogginnlegg -

Borddekking til konfirmasjon og dåp

Det nærmer seg høysesong for dåp, konfirmasjon og bryllup og derfor spurte vi vår superstylist fra Bryllup- og Festavdelingen, Marcus, om å dekke 4 bord tilpasset de ulike anledningene. Til vår store begeistring sa han ja, og vi fikk bli med på reisen fra ren duk til de flotteste festbord!

I løpet av et par timer viste Marcus oss at borddekking til konfirmasjon og dåp ikke trenger å være så vanskelig. Du kommer langt med å bruke det du har av vaser, lysestaker, lyslykter, blomster og annen pynt, noe som også kan gjøre borddekkingen til en spennende og gøyal utfordring! Ikke vær redd for å ”overpynte”, men vær likevel obs på at fargene går ton i ton.

4 festbord til dåp og konfirmasjon

Da Marcus satt i gang med borddekkingen, ble vi raskt imponert. Her var det noe for enhver smak, alt fra det lekne til det mer ekstravagante. På det første bordet ble det brukt enkle naturfarger som grønt, brunt og blått, som gikk igjen i kuverten. Dekorasjonen toppet seg med lekne elefanter og aper fra Kaj Bojesen - et perfekt dåpsbord! Etter å ha vist oss en mer fluffy variant av dåpsbordet, vendte Marcus seg mot konfirmanten. Her gikk han for en mer ekstravagant oppdekning som enkelt kan dempes ved å fjerne enkelte elementer fra dekorasjonen. Til slutt fikk vi se et nytt, lekkert konfirmasjonsbord i blått, grått og sort. Med sin stilrene kuvert og enkle dekor er vi sikre på at dette bordet blir en suksess på konfirmasjonsdagen.

Gjør borddekkingen til en fest

Å dekke et bord til konfirmasjon eller dåp skal være morsomt! Gjør det til en del av festen – finn frem vaser og lyslykter og mix og match etter deres ønske. Ha likevel som tommelfingerregel å alltid velge mellom varme og kalde farger, og hold deg til samme nyanse. I følge vår superstylist Marcus kan for mange farger fort skrike litt og se rotete ut. Bygg dekorasjonene i høyden, men husk at gjestene også skal se hverandre. Lave lys, gjerne i lyslykter, er derfor en fordel da du også unngår søl med stearin når festen er i gang.

Se alle bordene! Les hele artikkelen her.

• Detaljhandel

• servise