60,000 nye studenter, nye studievaner og nye trender.

SSBs levekårsundersøkelse sier at duppeditter knyttet til studier fortsatt er høyt prioritert hos studenter. Denne høsten står tusenvis av nye studenter klare for å starte utdanningen sin.

Ifølge Samordna opptak har over 60,000 studenter takket ja til studieplass ved universiteter og høyskoler høsten 2014 (kun regnet med offentlige institusjoner). Dagens studenter har tilegnet seg nye studievaner og er stadig mer avhengig av duppeditter for å komme seg gjennom lange dager på lesesalen. Ifølge SSBs levekårsundersøkelse for utgifter knyttet til studiet, bruker studenter mest penger på dingser knyttet til studiene, etter pensumlitteratur og andre avgifter. Dette gjelder blant annet papirvarer, skrivesaker, minnepinner og andre hjelpemidler. Stikker man hodet inn i en lesesal finner man sjelden en student uten hodetelefon fastklemt over ørene, eller en Camelbak-flaske stående på pulten sin – en trend som har økt de siste årene.

Det er heller ingen hemmelighet at en kalkulator er det beste våpen for en økonom – spesielt med tanke på nye studenter som år etter år har gått til innkjøp av Casio FX-9860GII. Samordna opptak kan også bekrefte at over 7,000 nye studenter har takket ja til studier innen utdanningsområdet økonomi og administrasjon, mens Handelshøyskolen BI kan bekrefte over 10,000 søkere. Vi ser derfor ingen grunn til at det vil bli solgt mindre av denne kampanjevaren i år som.

Overordnet kan vi også se en digitaliserende trend som har ført til at et flertall studenter lagrer arbeidet sitt i elektroniske filer. Noe som fører til at behovet for gode backup-løsninger har økt – minnepinner og eksterne harddisker er derfor ikke å unnlate enhver studenthybel.

Clas Ohlson er klare for høstens nye studenter!

Produkter fra bildene nedenfor:

31-8050-1 Camelbak Performance drikkeflaske – clear kr. 119,-
31-8050-2 Camelbak Performance drikkeflaske – rød kr. 119,-
36-3870 Kalkulator, Casio FX-9860GII kr. 998,- (veil. 1198,-)

(Produkter som også er vist i bildet ovenfor):

38-5642 Sony MDR-V55 hodetelefon kr. 499,-
38-4770 Sandisk Cruzer USB 2.0-minne, 32GB kr. 199,-
38-3910 Seagate Backup Plus ekstern harddisk svart, 1TB kr. 699 (veil. 899,-)
38-5419-1 Seagate Backup Plus ekstern harddisk sølv, 1TB kr. 899,-
38-5419-2 Seagate Backup Plus ekstern harddisk blå, 1TB kr. 899,-
38-5419-3 Seagate Backup Plus ekstern harddisk rød, 1TB kr. 899,-
38-6255 Seagate Backup Plus ekstern harddisk svart, 2TB kr. 1298,-