Gratulerer Stine Trygg-Hauger – en av Norges fremste unge ledere!

• Jeg er så stolt over at Clas Ohlson hadde 3 ledere med på kåringen i år. Sammen med meg på listen over topp 100 unge ledere var våre to superflinke butikksjefer Amanda Berglind og Asad Durrani, sier Stine Trygg-Hauger.

Brenner for retail

Stine har vokst opp med butikkdrift, både tanten og onkelen drev butikker og senere kjede - og som 15 åring begynte hun å jobbe i parfymeri. For snart ti år siden begynte Stine i Clas Ohlson Norge som markedskoordinator. Etter kort tid ble hun markedssjef. Høsten 2017, da hun var fem måneder på vei med sitt andra barn fikk Stine tilbud om å ta rollen som Norgessjef.

• Da hadde jeg drøye fire måneder med tøffe prioriteringer før jeg gikk ut i permisjon.

Jeg lærte raskt at jeg måtte prioritere nøye, men effektivt for å kunne holde fokus i vår travleste kommersielle periode, samtidig som vi holdt på med strategiarbeidet vårt. Det ble avgjørende at jeg klarte å finne en balanse i å være «tett på», samtidig som jeg måtte stole 100 prosent på det gode lederskapet til det flinke teamet rundt meg for å kunne levere på målsetningene våre, forteller Stine.

Rett før jul i fjor var Stine tilbake fra mammapermisjon. Da kom hun tilbake til en bransje i stor endring og en ny strategi som organisasjonen var i full gang med å implementere.

• For meg er det veldig viktig at jeg virkelig tror på det jeg driver med. Jeg tror så inderlig på at vi kan forenkle livet i alle slags hjem, sier hun.

Teft for forretningsmuligheter

Som leder er Stine kjent for å ha høyt tempo, mye energi og en unik evne for å se nye muligheter som bidrar til en førsteklasses kundeservice.

Juryen i Årets Unge Ledere evaluere kandidatene på bakgrunn av omfattende evne- og personlighetstester, vurderinger av lederen gjort av ansatte i lederens organisasjon, case og simuleringsøvelser. Om Stine sier juryen:

• Stine har stor innsats og et betydelig ansvarsområde, men klarer å ha en svært god relasjon og lederstøtte til sine medarbeidere. Stine har vist at hun er svært dyktig til å sette klare mål og tydelig retning og har stor gjennomføringskraft og klarer å fokusere både på det menneskelige og det forretningsmessige aspektet. En verdig vinner av andreplassen i Årets unge ledere 2018!

Clas Ohlson er en internasjonal retailkjede i kraftig vekst. Selskapet har ca. 5000 ansatte fordelt på hovedkontor og over 250 butikker i Sverige, Norge, Finland, Storbritannia, Tyskland og Kina . Vi er opptatt av å tilby våre kunder en sømløs og inspirerende handel på tvers av kanaler. I tillegg til over 90 butikker i Norge har Clas Ohlson alle sine ca. 15.000 dingser tilgjengelig i vår nettbutikk. Firmaet ble grunnlagt av den svenske gründeren Clas Ohlson allerede i 1918. Vår grunnlegger hadde en egen evne til å komme opp med smarte dingser og løsninger som raskt ble populære. Selv om vi i dag er en moderne retailer, er vår grunnleggers syn på forretningsvirksomhet og lidenskap for smarte dingser en viktig del av vårt DNA og vår forretningsidé. Vi brenner for å hjelpe og inspirere våre kunder til å forenkle sin hverdag. Dette gjør vi gjennom å tilby smarte produkter og løsninger til Clas Ohlson-priser. I tillegg har vi stort fokus på medarbeidertilfredshet og sosialt ansvar gjennom vårt CSR-arbeid.