Venter eksplosjon i salg av 3D-skrivere

Det amerikanske analysebyrået Gartner spår at salget av 3D-skrivere vil fordoble seg hvert år frem til 2019. Gartners prognose for 2016 ligger på 500.000 solgte skrivere på verdensbasis. Med utgåtte patenter blir 3D- skrivere for privatmarkedet bedre og billigere. Clas Ohlson utøker nå sortimentet og tilbyr 3D-skriver til under 5000kr

Clas Ohlson satser ytterligere i markedet for 3D-skrivere gjennom å ta inn FlashForge Finder 3D-skriver og Dremel 3D40 i sortimentet. Kategorisjef Peter Olsson tror det er riktig tidspunkt å utøke sortimentet.

-Vi ser at spesielt de billigere 3D-skriverene for privatmarkedet og mellomstore skrivere til skoler og småbedrifter har utviklet seg mye den siste tiden. Brukervennligheten har forbedret seg, prisene er lavere og man får helt enkelt bedre kvalitet. Vi har trålet markedet for skrivere og testet stort sett det markedet har å tilby det siste året. Vi kan med stor sikkerhet si at det er to veldig gode skrivere vi tar inn i sortimentet! Vi er sikre på at 3D-skriverne vil løse mange praktiske hverdagsproblemer for våre kunder fremover.

3D-skrivere har vært brukt i industrien i over 30år og var lite brukt privat før 2009. Med utgående patenter har de billigere skriverne dukket opp med forbedret funksjonalitet og kvalitet. I dag finnes det også et stort antall 3D-samfunn og gratis modelltegninger tilgjengelige på internett.

-Vi se at antallet 3D-samfunn der man deler modeller øker for hver dag. Det finnes også enklere Software for å skape og modifisere modeller selv, så 3D-modellering er ikke lenger forbeholdt de med teknisk utdannelse. 3D-printing har blitt en hobby på linje med Gaming. Vi tror som analysebyrået Gartner at det om få år vil bli vanlig å ha 3D-skriver hjemme og i skoler.

Våre to nyeste skrivere

FlashForge Finder

Brukervennlig, rask og stille i bruk. Klarer utskrifter opptil 140 x 140 x 140mm, lav pris 4995,-

Dremmel

Først i Europa med Dremel 3D40 i 62 utvalgte butikker samt på nett.

Stort byggevolum 254 x 152 x 171mm, software fra Autodesk, Print Studio inkludert, support fra Dremel i tillegg til vår egen support. Mye for pengene 12900,-

Les mer i vår nettbutikk. Ta kontakt for testprodukt.

Kilde: Gartners analyse http://www.gartner.com/newsroom/id/3139118

Clas Ohlson er en internasjonal retailkjede i kraftig vekst. Selskapet har ca. 4700 ansatte fordelt på hovedkontor og ca. 200 butikker i Sverige, Norge, Finland, Storbritannia, Kina og snart Dubai. Vi er opptatt av å tilby våre kunder en sømløs og inspirerende handel på tvers av kanaler. I tillegg til over 70 butikker i Norge har Clas Ohlson alle sine ca. 15.000 dingser tilgjengelig i vår moderne nettbutikk. Firmaet ble grunnlagt av den svenske gründeren Clas Ohlson allerede i 1918. Vår grunnlegger hadde en egen evne til å komme opp med smarte dingser og løsninger som raskt ble populære. Selv om vi i dag er en moderne retailer, er vår grunnleggers syn på forretningsvirksomhet og lidenskap for smarte dingser en viktig del av vårt DNA og vår forretningsidé. Vi brenner for å hjelpe og inspirere våre kunder til å forenkle sin hverdag. Dette gjør vi gjennom å tilby smarte produkter og løsninger til Clas Ohlson-priser. I tillegg har vi stort fokus på medarbeidertilfredshet og sosialt ansvar gjennom vårt CSR-arbeid