Vinner av Batterijakten 2014

I konkurransen for store klasser over 15 elever vant klasse 4A på Høyenhall skole i Oslo. De har samlet inn ca 90 kg per elev og over 2 tonn til sammen i klassen! I konkurransen for små klasser under 15 elever var det 4A ved Haraldreina skole i Stjørdal som vant. De har samlet inn over 80 kg batterier per elev i klassen, og over 1 tonn til sammen! Det er veldig veldig mange batterier.

I dag har det derfor vært premieutdeling med, kaker, ballonger og ordfører for å overrekke premien, som er bærbare PCer til hele klassen! Elever og lærere har ikke vist noen ting, før Miljøagentene banket på klasseromsdøra i dag. Med NRK på slep.
- Jeg ble veldig overraska og synes at det er ganske kult at vi vant, sier Sebastian fra 4A på Høyenhall.

Miljøagentene er kjempefornøyd med årets jakt. - Alle som har samlet inn har gjort en veldig viktig og god jobb for miljøet. Nå er over 65 tonn batterier reddet fra søpla og kan bli brukt til nye produkter, forteller kommunikasjonsleder i Miljøagentene, Anne Bleiklie.

Administrerende direktør i Clas Ohlson er også kjempefornøyd med årets jakt. - Det har vært veldig gøy å nok en gang få besøk av engasjerte barn i våre butikker. At årets vinnere har klart å samle inn 80-90kg hver i snitt er helt utrolig.

Marie fra Høyenhall som har samlet inn er også veldig fornøyd. - Det er viktig for miljøet å samle inn batteriene.

Bilder: Clas Ohlson

Clas Ohlson er en internasjonal retailkjede i kraftig vekst. Selskapet har ca. 4300 ansatte fordelt på hovedkontor og ca. 180 butikker i Sverige, Norge, Finland, Storbritannia, Kina og snart Dubai. Vi er opptatt av å tilby våre kunder en sømløs og inspirerende handel på tvers av kanaler. I tillegg til over 60 butikker i Norge har Clas Ohlson alle sine ca. 15.000 dingser tilgjengelig i vår moderne nettbutikk. Firmaet ble grunnlagt av den svenske gründeren Clas Ohlson allerede i 1918. Vår grunnlegger hadde en egen evne til å komme opp med smarte dingser og løsninger som raskt ble populære. Selv om vi i dag er en moderne retailer, er vår grunnleggers syn på forretningsvirksomhet og lidenskap for smarte dingser en viktig del av vårt DNA og vår forretningsidé. Vi brenner for å hjelpe og inspirere våre kunder til å forenkle sin hverdag. Dette gjør vi gjennom å tilby smarte produkter og løsninger til Clas Ohlson-priser. I tillegg har vi stort fokus på medarbeidertilfredshet og sosialt ansvar gjennom vårt CSR-arbeid