Colliers med storsatsing i Finland

Colliers International har kjøpt finske Ovenia Group og får dermed en tilstedeværelse i det finske markedet.

Det var den fjerde januar oppkjøpet av Finlands ledende eiendomsrådgiver Ovenia Group fant sted, og selskapet har skiftet navn til Colliers International. Ovenia Group har over 500 ansatte i Finland og en årlig omsetning på 400 millioner kroner.

– Våre kunder har spurt oss om å styrke vår tilstedeværelse i Norden ved flere anledninger, og med dette oppkjøpet går vi inn med en ledende markedsposisjon i Norden, sier Chris McLernon, adm. direktør i Colliers International EMEA.

– Med oppkjøpet av Ovenia styrker Colliers sin posisjon i det nordiske markedet betraktelig. Colliers er det selskapet i den globale eiendomsbransjen som vokser raskest, og dette er en del av vår ekspansjonsstrategi. I 2018 vil vi fortsette å vokse, både i Norge og internasjonalt, sier adm. direktør Thor Bjørdal i Colliers International Norge.

• Bygg, eiendom