Com4 blir den første operatøren som inngår samarbeid med Deutsche Telekom sitt nuSIM-initiativ

Pressemelding   •   sep 26, 2019 12:28 CEST

Stein André Larner, adm. dir. i Com4, sier han er glad på vegne av selskapet for å være den første operatøren som inngår samarbeid med Deutsche Telekom om nuSIM.

Den globale IoT-mobiloperatøren Com4, annonserer at de er den første operatøren som inngår samarbeid med Deutsche Telekom sitt nuSIM-initiativ. Dermed bekrefter Com4 sin støtte til den nuSIM-integrerte SIM-løsningen.

Com4 ble for flere år siden en av verdens første operatører til å tilby interoperative overskrivbare SIM-kort (“eSIM”). I dag inngår overskrivbare SIM-kort naturlig i mange segmenter av IoT-markedet, noe som gir kundene robust og fleksibel tilgang til mobil dataaksess gjennom hele enhetens levetid. Med denne annonseringen utvider Com4 sine tjenester til å støtte et mer omfattende spekter av bruksområder. Com4 har mangeårige forretningsforbindelser med flere av medlemmene i nuSIM-initiativet, og dette vil bidra til å utvikle nuSIM-teknologien raskt og effektivt.

Pete Vickers, CTO i Com4, har følgende kommentar:

“Vår målsetning er å spille en aktiv rolle i nuSIM-initiativet. NuSIM er helt på linje med våre strategiske mål om effektiviseringsprosesser, kostnadseffektiv tjenestelevering og økt verdi for kundene. Det bekrefter også at Com4 er et selskap som handler raskt, noe som gjør at vi kan levere konkurransedyktige fordeler til våre kunder.”

Stefan Kaliner, Leder for UICC Development i Deutsche Telekom, sier følgende:

“Vi setter stor pris på å ønske Com4 velkommen som første nuSIM-operatør utenfor vårt eget nedslagsfelt. Dette vil gi tilstedeværelse i viktige områder, i tillegg til at det vil gjøre økosystemet mer mangfoldig. Com4s fokus på IoT passer svært godt sammen med nuSIM- teknologien”.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Stein André Larner

CEO Com4

Tlf: +47 479 00 777

E-post: stein.andre.larner@com4.no

Om Com4

Com4 AS er en norsk kommunikasjonsoperatør med fokus på mobil datakommunikasjon for profesjonelle brukere. Selskapet opererer et omfattende nettverk og produserer mobile tjenester for en rekke forskjellige bransjer, fra industri, energi til helse og sikkerhet. Som en av Europas fremste operatører innenfor maskin-til-maskin (M2M) kommunikasjon, er Com4 unikt posisjonert til å møte fremtidens krav og utfordringer innen IoT.

Kommentarer (0)

Kommentar