Coop støtter TV-aksjonen med 1,5 millioner kroner

For tredje år på rad har Coop et nært og omfattende samarbeid med TV-aksjonen. Coop bidrar i år med mer enn 1,5 millioner kroner til Amnesty International, og Coop-ansatte over hele landet er engasjert i innsamlingsarbeidet.

Coops hovedgave til TV-aksjonen er én krone per Coop-medlem, noe som betyr ca. 1.345.000 kroner. I tillegg kommer samvirkelagenes giverbeløp som summerer seg til nærmere 150.000 kroner. Coop har også sponset TV-aksjonens lokale aksjonskomiteer og callsenteret deres i Oslo med mat og drikke, og når TV-aksjonens tv-sending går av stabelen på søndag, vil NRK-publikumet kose seg med snacks, frukt og drikkevarer fra Coop.

- Engasjementet for TV-aksjonen er stort hos oss i Coop. De to siste ukene har det i alle landets Coop-butikker hengt oppe fargerike plakater som profilerer TV-aksjonen og oppfordrer folk til å stille som bøssebærer. Flere representanter for samvirkelagene har deltatt i lokale næringslivs-ringegrupper for å samle inn penger til aksjonen, og noen deltar også i TV-aksjonens fylkesaksjonskomiteer, forteller administrerende direktør Ola H. Strand i Coop Norge.

Facebook-aksjon
De siste tre ukene har Coop gjennomført en mini-aksjon på Facebook for å øke sitt giverbeløp ytterligere. Coop gir fem kroner til TV-aksjonen for hver nye kunde som har blitt/blir Coop-medlem i perioden fra 28. september til 21. oktober. I dag, fredag, er det ekstra giverbeløpet kommet opp i 20.565 kroner.

• Mat, drikke

• bøssebærer