Positiv utvikling i Coop Norge

Coop Norge SA fikk en positiv omsetningsutvikling i løpet av årets fire første måneder. Omsetningen økte fra 8.827 millioner kroner til 8.977 millioner kroner. I samme periode økte bruttofortjenesten med 27 millioner kroner til 890 millioner kroner. Dette går fram av tertialrapporten som ble lagt fra på årsmøtet i Coop Norge i dag.

Landets 125 samvirkelag omsatte for 11.065 millioner kroner i første tertial. Samvirkelagenes resultat ble minus 93 millioner kroner, to millioner mindre enn på samme tid i fjor.
Siden årsskiftet har samvirkelagene fått 16.354 nye medlemmer slik at medlemstallet ved utgangen av april er 1.273.607. Samlet opptjent kjøpeutbytte er 199 millioner kroner i kjøpeutbytte/kjøpebonus. I tilegg kommer medlemsrabatter fra Coops samarbeidspartnere.

Coop Norge SA fikk et driftsoverskudd på 97 millioner kroner, og et overskudd på 55 millioner i perioden. Flere gevinster fra eiendom har bedret resultatet.

• tertialresultater