Bjørn V. Kløvstad slutter i Coop

Etter 25 år som ukependler til Oslo, har Bjørn V. Kløvstad sagt opp sin stilling som informasjonsdirektør i Coop Norge. I løpet av høsten begynner han som arbeidende styreleder i det hamarbaserte kommunikasjons- og reklamebyrået Ferskvann.

- Jeg har hatt mange interessante og givende år i Coop, men har nå et behov for å være sammen med familien også på hverdager. Mine barn er i tenårene, og jeg ønsker å delta mer på hjemmebanen, sier Bjørn V. Kløvstad.

• Arbeidsliv

Coop er en av fire store dagligvareaktører i Norge og driver i dag 820 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Coop Obs!, Coop Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Smart Club. Coop har også 28 store byggevarehus og flere faghandelsprofiler. I tillegg til detaljhandel driver Coop eiendoms- og industrivirksomhet. Coop eies av kundene selv gjennom deres medlemskap i et av 113 samvirkelag. Per i dag har Coop 1,35 millioner medlemmer.