Coop inngår samarbeid med Zalando

Coop inngår nå samarbeid med Europas største motebutikk, Zalando. Avtalen sørger for at Coop-medlemmer får hele 5 prosent medlemsbonus på alt de handler av klær og sko på Zalando.no.

Zalando finnes i 15 europeiske land og ble lansert i Norge i september 2012. Til tross for kort tid bak seg her i landet, har nettbutikken vokst med rekordfart og blitt en av de mest populære nettbutikker for mote.

- Vi er godt fornøyd med å få avtalen med Zalando på plass. Dette vil sørge for at Coop-medlemmer får hele 5 prosent medlemsbonus på alt de handler av klær og sko på Zalando.no. I tillegg blir det flere kampanjer med gode medlemstilbud gjennom året, blant annet et åpningstilbud, sier Geir Jostein Dyngeseth, Kunde- og medlemsdirektør i Coop.

1,4 millioner medlemmer
Coop har i dag over 1,4 millioner medlemmer, og medlemstallet øker stadig. Coop-medlemmer har fra før medlemsfordeler i Statoil, Esso, If, MasterCard, samt Coop Hotellkupp. Det er flere grunner til at Coop ønsket et samarbeid med Zalando.

- Vi jobber kontinuerlig med å tilby våre medlemmer medlemsnytte både internt i Coop og gjennom samarbeidsavtaler med eksterne aktører. I Zalandos nettbutikk vil medlemmene få fordeler i form av bonus og kontantrabatt på kvalitetsprodukter. Nettbutikken har et stort og variert utvalg som passer våre medlemmer godt. Butikken er dessuten innovativ og svært enkel og trygg å bruke, sier Dyngeseth.

Alle finner noe de liker
Også Zalando er godt fornøyd med avtalen med Coop. Country manager for Norge, Martin Johansen, er i tillegg svært spent på hvordan de blir tatt imot av Coop-medlemmene.

- Vi har Norges største utvalg av klær og sko på nett, så jeg er optimist med tanke på mottakelsen. Vi har 1.500 forskjellige kjente merker, i tillegg designer vi både sko og klær selv. Det vil si at alle kan finne noe de liker – til en pris de liker, sier Johansen.

Avtalen trer i kraft fra 1. oktober.

For nærmere informasjon, vennligst kontakt:

Coop: Kunde- og medlemsdirektør Geir Jostein Dyngeseth

Zalando: Regional Manager Nordics Michael Lindskog Mobil: +49 176 127 58553

• Klær

• zalando

Coop er en av fire store dagligvareaktører i Norge og driver i dag mer enn 800 dagligvarebutikker innenfor fem kjedekonsepter: Coop Obs!, Coop Extra, Coop Prix, Coop Mega og Coop Marked. Coop har også 30 store byggevarehus og flere faghandelsprofiler. I tillegg til detaljhandel driver Coop eiendoms- og industrivirksomhet. Coop eies av kundene selv gjennom deres medlemskap i et av 107 samvirkelag. Per i dag har Coop 1,4 millioner medlemmer.