Bygger et av Østfolds største hotell

Bygger et av Østfolds største hotell

Cramo er totalleverandør når NCC Constructions bygger Brennemoen hotell, Indre Østfolds største hotellprosjekt noensinne.

I mars i år startet byggingen av et nytt konferansehotell i Eidsberg kommune, hvor byggherre er Norlandia Hotel Group/Adolfsen Group. Hotellprosjektet blir med sine 105 millioner et av fylkets største hotellprosjekt, og skal ligge like ved E18 mellom Mysen og Askim.

Hotellet har fire etasjer, en grunnflate på ca. 1.300 kvadratmeter og et samlet areal på omtrent 5.000 kvadratmeter. Det blir rundt 100 rom totalt, en konferanseavdeling med plass til 180 deltakere, en restaurant med opptil 160 sitteplasser, lobbybar, uteservering og trimrom med utsikt.

Leder for KS og HMS/miljø i NCC Constructions AS, Trond Kjellvik, forteller at hotellet etter planen skal stå ferdig i 2018.

– Når hotellet står ferdig neste høst vil det bli et viktig knutepunkt. Det ligger tett inntil E18 og hovedåren mellom Oslo og Stockholm så det vil bli mye konferanser der. Det er også videre planer for området, sier Kjellvik.

Godt samarbeid

På hotellprosjektet skal Cramo levere innen alle fagfelt gjennom totalløsningen Byggetablering.

– Det er første gang for min del at vi prøver dette, og jeg synes det fungerer veldig bra så langt. Vi har hatt Cramo på prosjekter tidligere, men da kun på brakkerigger, sier prosjektlederen i NCC.

Selger i Cramos avdeling i Moss, Øyvind Spiten, er fornøyd med at Cramo kan levere innen alle fagområder og ikke bare lifter eller brakker.

– Cramo har fått totalleveranse på prosjektet og leverer derfor alt av utstyr – både brakker, strøm, byggemaskiner og varme – til hovedentreprenør NCC. Avtalen er gjort på det som kalles Byggetablering, noe som betyr at vi leverer på mer enn tre fagområder, og det er en stor fordel for entreprenøren å forholde seg til én kontaktperson på alle områder i stedet for flere ulike, sier Spiten.