Cramos julekampanje gir liv til en barnedrøm

Cramos julekampanje gir liv til en barnedrøm

Cramokonsernet lanserer i desember en julekampanje som viser et uvanlig byggeprosjekt - et stort og kreativt pepperkakehus designet av et barn, og bygget med hjelp av Cramo. Byggingen av pepperkakehuset presenteres på Cramos sosiale medier gjennom desember måned, og viser hvordan Cramos utstyr ble brukt til å reise en bygning som ikke er et dagligdags syn på byggeplassen. Prosjektet viser at med det rette verktøyet og god kompetanse er det kun fantasien som setter begrensinger.

Som en del av julekampanjen starter Cramo en innsamlingskampanje med SOS-Barnebyer for å få støtte til barn som trenger et godt hjem og en trygg fremtid. Innsamlingen er en videreføring av samarbeidet som Cramo og SOS-Barnebyer har hatt siden 2008.

Stort pepperkakehus bygget med utstyr fra Cramo

Pepperkakehuset ble bygget i midten av november i Luleå, Sverige, ved hjelp av en lokal Cramo avdeling. Cramo arrangerte en tegnekonkurranse for en lokal skoleklasse på Mandaskolan, og spurte elevene i en 1.klasse om å tegne sitt drømme-pepperkakehus. Vinneren av konkurransen, Asta Lövgren, fikk se at drømmen hennes ble virkelighet da Cramo i samarbeid med en lokal konditor Nicklas Lind og snekker Tommy Robén, satte sammen et 4 m³ pepperkakehus i Coop Norrbotten Arena.

Det gikk med 180 kilo pepperkakedeig, 16 kilo glasur og 60 timers arbeid før huset sto ferdig. Cramos utstyr, fra lift til sag, ble satt til overraskende nye arbeidsoppgaver under byggingen. Med andre ord, Cramo har løsninger for alle behov. Hele prosjektet ble dokumentert fra start til slutt, og resultatet kan ses på Cramos sosiale medier i løpet av desember.

Innsamlingskampanje for å støtte SOS-Barnebyer

Som en del av kampanjen starter Cramo en innsamling i samarbeid med SOS-Barnebyer. Kampanjen vil være aktiv i desember i de ulike land hvor Cramo har virksomhet. Med denne innsamlingen viderefører Cramo sin forpliktelse til å støtte barn som har mistet, eller er i fare for å miste grunnleggende foreldreomsorg. Bidragene vil bli fordelt på Cramos eksisterende engasjement i de baltiske land.

Bidrag kan gis gjennom en kampanjeside som er åpen hele desember. Vi har som mål å samle inn totalt 10 000 EUR - og vi oppfordrer alle til å hjelpe oss med å nå målet, og å donere til en god sak i julens ånd.

Pepperkakehus

Gå til kampanjesiden for å gjøre en donasjon for en bedre fremtid for barn: Julekampanje SOS-Barnebyer

Les mer om samarbeidet mellom Cramo og SOS-Barnebyer https://www.cramogroup.com/en/social-sponsorship/