Gamle Tønsberg Rådhus blir næringslokaler

Gamle Tønsberg Rådhus blir næringslokaler

Strøm Gundersen Vestfold AS, et selskap i AF Gruppen, jobber for tiden med oppføring av nærings- og kontorbygget ”Stasjonen” i Tønsberg sentrum.

Gamle Tønsberg Rådhus, som ble bygget i 1962, går nå igjennom en omfattende ombygging og oppgradering. I august 2018 skal nyoppussede 7000 kvm over åtte etasjer stå klare til innflytting. Men det blir ikke bare kontorlokaler i bygget: I første etasje skal selskapet Lava åpne restaurant og bar. Byggeprosjektet, som har fått navnet ”Stasjonen” etter den umiddelbare nærheten til Tønsberg togstasjon, gjennomføres som en totalentreprise for selskapet Micasa AS og har en verdi på MNOK 105 eks. mva.

Prosjektleder hos Strøm Gundersen Vestfold AS, Rudi Trogstad, forteller om et omfattende prosjekt.

– Vi startet riving og sanering i februar, og i sommer begynte jobben med å forsterke bygget, blant annet med refundamenterte stålkjernepæler. Vi har hevet bygget med to etasjer, og jobber nå videre med å ferdigstille innredning. Etter planen skal bygget være klart til innflytting 1. august 2018, sier Rudi Trogstad.

Cramo har vært involvert i prosjektet fra starten, og bidrar på flere områder, forteller selger i Cramo for Vestfold og Buskerud, Hans Petter Andersen.

– Vi samarbeider tett med Strøm Gundersen Vestfold AS på dette prosjektet. Under perioden har vi levert bygningsheis, lifter og annet maskineri, og vi er standby på byggefeltet til enhver tid. Nå i vinter leverer vi også fjernvarme for å holde bygg og arbeidere tørre og varme. Det er et spennende prosjekt som vi gleder oss til å se det endelige resultatet av, sier Hans Petter Andersen i Cramo AS.