Batteridrevet  boltepistol med mange bruksområder
Batteridrevet boltepistol med mange bruksområder

Ny brukervennlig boltepistol

At den nye boltepistolen fra Hilti er batteridrevet gir en rekke fordeler: For det første slipper man gass eller skuddpatroner, noe som både reduserer rekyl, vibrasjon og støy vesentlig. BX3 er også raskere enn øvrige boltepistoler i markedet, den er lettere å håndtere og helt uten avgasser. Med et 22 V batteri kan BX3 levere opp til 600 spiker på et toppladet batteri.

– Nye BX3 kan brukes til feste av stålsvill til gipsvegg mot stål og betong, eller av elektrofester mot stål og betong. Boltepistolen har tre anleggspunkter for 90 graders skyting, og feste oppleves bedre da alle skudd plasseres riktig. Rekylen blir svært lav grunnet en fjærmekanisme, og fordi pistolen ikke trenger gass eller krutt er det hverken behov for rensing av maskinen, eller krav til sikkerhetsdatablad. Boltepistolen leveres i koffert med 2 batterier og lader for kontinuerlig produksjon, forteller produktleder i Cramo, John Arild Brekke.

Hilti BX3 kan du nå leie hos Cramo, se produktet her. Boltepistoler