Cruit AS blir A-leverandør av rekruttering til Forsvaret

De neste årene vil Cruit AS levere rekrutteringstjenester til Forsvaret innen hovedsakelig ledere, men også andre ansatte. Forsvaret har valgt å tegne kontrakt med seks leverandører, og Cruit har blitt valgt som eneste prioriterte leverandør.

– Dette er en stor dag for Cruit, og en tillitserklæring fra en så stor og profesjonell aktør. Vi gleder oss til et tett og nært samarbeid i mange år fremover, sier Vidar Langaas som er seniorrådgiver og styreleder.

Prioritert leverandør

Som A-leverandør har Cruit et særskilt leveranseansvar, og blir tildelt oppdrag direkte. Dette medfører at selskapet har etablert et kjerneteam på tre personer som har solid erfaring med rekruttering av ledere som vil bistå Forsvaret i alle faser av rekrutteringsprosessen.

– Vi er trygge på at Forsvaret vil oppleve en leverandør med stor leveransekapasitet, som har høy kvalitet og som er opptatt av å levere godt i alle prosesser. Vi er stolte av å bli valgt som den leverandøren oppdragsgiver vil knytte seg tettest på, sier han.

Høyeste score på kompetanse og erfaring

Vidar Langaas og Arve Nøstdahl

– Vi har over tid jobbet med å bygge kompetanse i vår organisasjon. Både ved å fokusere på sertifiseringer for selskapet og for våre ansatte, i tillegg til å kontinuerlig videreutvikle våre prosesser, fortsetter han.

I tillegg til å score høyest av samtlige tilbydere på kriteriet kompetanse og erfaring, scoret selskapet blant de to høyeste i alle de øvrige kriteriene. I konkurransen var hovedkravene til tjenesteleveransen «gode referanser fra lederrekruttering» samt øvrig relevant rekrutteringserfaring. Forsvaret har også bitt seg merke i verdien av DNV GL-sertifiseringen for rekrutteringspersonell som Cruit over flere år har fokusert på.

Samtidig som selskapet har fokusert på personsertifiseringer, så ble selskapet ISO9001-sertifisert våren 2020, og har vært Miljøfyrtårnssertifisert over flere år.

– Vår styrke er grundige prosesser basert på faglighet, evidens og forskningsbasert seleksjon, i tillegg til relativt omfattende bruk av testverktøy, sier Rune Frøyslie, som er senior rådgiver i De4 Search & Consulting AS og langvarig samarbeidspartner.

Erfarne rekrutteringsrådgivere

Kjerneteamet fra Cruit består av senior rekrutteringsrådgivere med erfaring fra både lederrekruttering og offentlig sektor. Blant disse har senior rådgiver Sverre Bragstad bidratt i rundt 100 rekrutteringsprosesser for Forsvaret.

– Jeg ser frem til å bidra i leveranseteamet som skal sikre at Forsvaret får tilgang på de beste tilgjengelige ressursene til virksomhetskritiske ledelse- og spesialiststillinger. Forsvaret er en veldig spennende organisasjon med kompetente medarbeidere og de er en viktig samfunnsinstitusjon som vi gleder oss til å bidra til, sier Sverre Bragstad.

Fakta om avtalen

Avtalen starter januar 2021, og har en varighet på 2 + 1 + 1 år.

Følgende oppdragsgivere er brukere av avtalen:

• Forsvaret
  • Forsvarets Forskningsinstitutt (FFI)
  • Nasjonal Sikkerhetsmyndighet (NSM)
  • Forsvarsbygg (opsjon)
  • Forsvarsmateriell (opsjon)

I tillegg til å rekruttere ledere, så vil det bli spesialistrekrutteringer innen prosjektledelse, logistikk og offentlige anskaffelser, juss, økonomi, finans og revisjon, IKT og teknologi, i tillegg til personal og administrasjon.

Lenke til Doffin-kunngjøring.

• Bedriftsinformasjon

• rekruttering
  • forsvaret
  • næringsliv
  • forretning
  • rådgivning
  • konsulent
  • anbud
  • offentlig
  • forsvarsbygg
  • nasjonal sikkerhetsmyndighet
  • forsvarets forskningsinstitutt

• Oslo

I Cruit AS er vi spesialister innen rekruttering og formidling av konsulenter. Vi er særlig tunge på teknologi, offentlig sektor, samt bygg og anlegg. Vi leverer tjenester i organisasjonslagene fra erfarne medarbeidere, gjennom spesialister og nøkkelpersonell til toppledelse.

Sebastian Næss Langaas

Pressekontakt Daglig leder