Dachser utvider virksomheten innen bransjespesifikke løsninger

Dachser utvider virksomheten innen bransjespesifikke løsninger

Dachser har opprettet en ny sentral organisasjonsenhet, kalt Corporate Solutions, Research & Development. Dette er for å fremme sin virksomhet med globale, bransjespesifikke logistikkløsninger og knytte sammen aktivitetene innen forskning og utvikling. Stefan Hohm, som er en erfaren leder i Dachser, vil lede denne nye selskapsenheten. Han har vært leder for logistikksenteret i Hof de siste 7 årene.

43 år gamle Hohm og hans team vil implementere verdensomspennende forsyningskjeder for kunder fra spesifikke bransjer. Den nye enheten vil også knytte sammen Dachsers forsknings- og utviklingsaktiviteter, og vil jobbe tett sammen med Corporate Unit Corporate Development & Strategy og Corporate IT. Holm vil rapportere direkte til CEO Bernhard Simon.

Ansvarsområdet til den nye enheten inkluderer også nyutvikling og videreutvikling av verdiskapende tjenester, som kompletterer (oppstrøms eller nedstrøms) transport og lagertjenester i det standardiserte Dachser-nettverket. Dette inkluderer dedikerte tjenester for spesielle kunder, bransjespesifikke verdiskapende tjenester og premium-tjenester knyttet til leveranser til sluttkunder.

Veletablert i markedet

Dachser har allerede etablert to bransjespesifikke løsninger i Europa: Dachser DIY Logistics og Dachser Chem-Logistics, som håndterer seks millioner forsendelser årlig. Ralf Meistes (DIY Logistics) og Michael Kriegel (Chem-Logistics) vil fortsette å lede disse to avdelingene, som imidlertid vil være tilordnet Corporate Solutions, Research & Development. Dachser kombinerer mye bransjeekspertise i denne enheten, også på globalt nivå. For eksempel håndterer Dachser Air & Sea Logistics forsendelser for kunder fra bransjene kjøretøy, mote, sport, farmasi og biovitenskap.

«Vi streber etter å forstå de komplekse logistiske kravene til ulike bransjer ned til minste detalj, utvikle skreddersydde løsninger og implementere dem over hele verden ved hjelp av våre effektive standardiserte nettverk», sier Hohm, Corporate Director, Corporate Solutions, Research & Development.

I sine 23 år i Dachser har Hohm demonstrert sine evner i flere lederstillinger, senest som General Manager for logistikksenteret i Hof, der han blant annet hadde ansvar for integrerte løsninger for kontraktslogistikk for forretningsområdene European Logistics og Food Logistics.

Dachser, et familieeid selskap med hovedkontor i Kempten i Tyskland, er en av de ledende logistikkleverandørene i Europa.

Dachser leverer omfattende transportlogistikk, lagertjenester og kundespesifikke tjenester på tre forretningsområder: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics og Dachser Air & Sea Logistics. Selskapets tilbud består av omfattende og flerfaglige tjenester, f.eks. kontraktlogistikk, konsulent- og rådgivningstjenester, samt bransjespesifikke løsninger. Et sømløst transportnett – både i og utenfor Europa – og informasjonteknologi som er helintegrert i alle selskapets systemer, sørger for intelligente logistikkløsninger over hele verden.

I 2014 hadde Dachser 25 000 ansatte på 437 steder over hele verden og omsatte for nesten 5,3 milliarder euro. Logistikkleverandøren håndterte i alt 73,7 millioner forsendelser som til sammen veide 35,4 millioner tonn. Dachser er representert med sin egen organisasjon i 42 land.

Det er mer informasjon om Dachser på www.dachser.com eller www.dachser.no.