Fr.v. Customer Center Manager Camilla Simonsen og Head of Customer Service DHL Express (Norway) Nina Bjørlo strålte av glede på gårsdagens kåring.

DHL Express "Best i Test" for sjette gang

«Best i Test» – Kundeserviceprisen er en årlig test gjennomført av SeeYou der man tester over 150 av de største kundesentrene i Norge. I går ble det klart at DHL Express igjen stakk av med seier - for sjette år på rad.

Det konkurreres i flere klasser hvor det kåres en vinner i hver klasse samt en totalvinner som blir Årets kundesenter «Best i Test». Undersøkelsen gjennomføres av SeeYou i forbindelse med Call Center Dagene hvert år i regi av Confex.

Det har skjedd endringer i kontaktmåten på kundesenteret de siste årene og dette er tatt hensyn til i 2018. Hvert kundesenter blir kontaktet av 25 forskjellige Mystery Shoppere på flere forskjellige måter. Antall telefonhenvendelser går ned og flere blir kontaktet via kontaktskjema på selskapets nettside eller chat.

Alle kundesentrene blir målt opp imot de samme spørsmålene.

Målingen har fokus på:

• Mottak og velkomst

• Kundebehandleren – løsning

• Avslutning og totalinntrykk

I år, som de fem siste årene, gikk DHL Express av med seieren i kategorien «Pakketransport». Nina Bjørlo, Head of Customer Service, uttaler følgende: «Vi er utrolig stolte og ydmyke over å vinne prisen for fantastiske sjette år på rad. Det at vi denne gangen også har blitt målt på andre plattformer, viser at den jobben vi gjør hver dag, og det fokuset vi har på kvalitet i alle ledd, gir resultater. Gjennom motiverte ansatte som alltid gleder seg til å gå på jobb, har vi fokus på at hver kontakt med kundene våre er en mulighet for å gi unik service og for å gjøre kundene fornøyde. Vi lover å ikke hvile på laurbærene, men fortsette å videreutvikle oss også fremover!»

DHL – Logistikkselskapet for hele verden

Med tilstedeværelse i over 220 land og områder er DHL Express den globale markedslederen innen internasjonale ekspressforsendelser. DHL som selskap har en unik produktbredde og tilbyr i tillegg til ekspressfrakt både sjøfrakt, biltransport, lagring, internasjonal post og tredjeparts logistikktjenester. DHL er heleid av Deutsche Post DHL (DP DHL). Med programmer innen miljøvern, katastrofehjelp og utdanning, tar DP DHL sitt samfunnsansvar på alvor. Den totale gruppen har omlag 520.000 ansatte, og konsernet hadde i 2017 en omsetning på over 60 milliarder euro.