Fr.v. Sjef Forretningsutvikling Avinor, Elisabeth Strømstad, Ordfører Sola kommune Ole Ueland og Adm.Dir. i DHL Express Norge, Terje Aarbog  markerte i dag første spadetak på Stavanger Lufthavn Sola.
Fr.v. Sjef Forretningsutvikling Avinor, Elisabeth Strømstad, Ordfører Sola kommune Ole Ueland og Adm.Dir. i DHL Express Norge, Terje Aarbog markerte i dag første spadetak på Stavanger Lufthavn Sola.

DHL Express bygger ny logistikkterminal i Stavanger.

Med en investering på 120 millioner blir dette en 3.000 m2 stor topp moderne logistikkterminal med unik lokasjon langs flystripen på Sola. Terminalen vil styrke selskapets posisjon og gi kundene enda raskere leveringer.

DHL Express, verdens ledende leverandør av globale ekspressleveranser, feirer i dag første spadetak for byggingen av den nye terminalen på Stavanger Lufthavn Sola. Med på markeringen er ordfører i Sola, Ole Ueland og Elisabeth Strømstad, Sjef Forretningsutvikling i Avinor.

«Flyttingen til Sola vil være enda et steg i å styrke filosofien om «Think Global – Act Local» ved å bringe det globale markedet tettere til kundene,» sier Terje Aarbog, administrerende direktør i DHL Express (Norway) AS. Han fortsetter: «Vårt nye bygg i Stavanger er bare første steg i en rekke planlagte investeringer på og rundt flyplassene i Norge.»

Terminalen på Sola blir en topp moderne logistikkterminal med et brandet bygg DHL Express kan være stolt av. Størrelsen vil være på 3.000 m2 og ha plass til 60 varebiler. Det utvidede tilbudet med større kapasitet vil bety enda bedre tjenester til kundene i Stavanger-regionen.

Den nye logistikkterminalen har planlagt åpning i juni 2019, og er forventet å kunne serve Stavanger-regionen i mange år fremover (20+). Logistics Contractor AS står for bygging av den nye terminalen.

DHL – Logistikkselskapet for hele verden.

DHL er den globale markedslederen innen ekspress og logistikk med tilstedeværelse i 220 land og områder. DHL har en unik produktbredde og tilbyr ekspressfrakt, sjøfrakt, biltransport, lagring, internasjonal post og 3. parts logistikktjenester. Med programmer innen miljøvern, katastrofehjelp og utdanning, tar DP DHL sitt samfunnsansvar på alvor. DHL er en del av Deutsche Post DHL Group. Den totale gruppen har omlag 480 000 ansatte, og konsernet genererte en omsetning på over 60 milliarder euro i 2017.