DHL Express – Norges 3. beste arbeidsplass

DHL Express – Norges 3. beste arbeidsplass

Great Place to Work har for 15. året på rad kåret Norges beste arbeidsplasser, og det har aldri før vært flere nominerte til utmerkelsen. DHL Express har i flere år vært blant de 10 beste, men i år er steget tatt opp på pallen!

«En bronseplass blant Norges beste arbeidplasser er helt fantastisk! Dette bekrefter nok en gang at det vi gjør sammen i DHL Express Norge – As One – fungerer og gir resultater!», sier Terje Aarbog, administrerende direktør i DHL Express (Norway) AS.

Selskapets FOCUS-strategi bygger på fire pilarer; motiverte ansatte, høy servicekvalitet, lojale kunder og et profitabelt nettverk. En enkel og effektiv strategi som gir selskapet helhet og samhold «As One».

Medarbeiderundersøkelsen er derfor et viktig stikkord for suksessen som DHL Express opplever. Systematisk iverksetting av tiltak som støtter oppunder resultatene og tilbakemeldingene fra medarbeiderne skaper engasjement, kunnskap og tillit.

Aarbog utdyper; «I DHL Express betyr medarbeiderne alt. De utgjør selve ryggraden i vårt selskap, både i Norge og globalt. Det er de som som utgjør det lille ekstra som differensierer oss i markedet og ikke minst; det er de som leverer kundetilfredsheten. Som selskap ser vi viktigheten av å investere i våre ansatte og levere det de trenger for å lykkes, og vi jobber kontinuerlig med forbedringer. Motiverte ansatte leverer høy servicekvalitet. Dette skaper kundelojalitet – som igjen leder til et profitabelt nettverk.»

DHL Express ønsker å være en arbeidsplass hvor medarbeiderne kommer på jobb med glede, blir verdsatt for den innsatsen de gjør, får muligheten til å utvikle seg profesjonelt og realisere sitt fulle potensiale. Medarbeiderne skal være stolt av arbeidsplassen sin, og føle at deres jobb har større betydning enn at det kun er en jobb, og det er rom for mangfold.

Great Place to Work er et globalt konsulent- og analyseinstitutt som hjelper organisasjoner med å identifisere, skape og utvikle gode arbeidsplasser. Gjennom en omfattende kulturanalyse og medarbeiderundersøkelse, som fokuserer på lederskap, tillit, troverdighet, respekt, rettferdighet, stolthet og fellesskap, rangeres de beste virksomhetene. Great Place to Work Norge har i det siste året jobbet med 201 virksomheter med til sammen over 31 000 medarbeidere.

«Å bli anerkjent som den tredje beste arbeidsplassen i Norge gir virkelig en stolthetsfølelse hos alle ansatte i DHL Express og motiverer definitivt til videre arbeid!», avslutter Aarbog.

DHL – Logistikkselskapet for hele verden.

DHL er den globale markedslederen innen ekspress og logistikk med tilstedeværelse i 220 land og områder. DHL har en unik produktbredde og tilbyr ekspressfrakt, sjøfrakt, biltransport, lagring, internasjonal post og 3. parts logistikktjenester. DHL er heleid av Deutsche Post DHL (DP DHL). Med programmer innen miljøvern, katastrofehjelp og utdanning, tar DP DHL sitt samfunnsansvar på alvor. Den totale gruppen har omlag 530 000 ansatte, og konsernet omsatte over 60 miliarder euro i 2017.