DLA Piper forsterker sin stilling i Norden

DLA Piper forsterker sin stilling som det ledende globale forretningsadvokatfirma i Norden når firmaets Stockholmskontor fusjonerer med Stockholmsfirmaet Grönberg Advokatbyrå til høsten. Målet er å gjennomføre sammenslåingen 1. oktober 2016.

Grönberg Advokatbyrå, etablert i 1929, er et av Stockholms eldste advokatfirma med tung kompetanse på tvisteløsning, corporate, insolvens og compliance. Grönbergs 28 medarbeidere, hvorav 21 advokater, flytter til DLA Pipers Stockholms kontor.

I Februar 2016 ble DLA Piper det første globale forretningsadvokatfirma med et sømløst nordisk advokattilbud. Peltonen LMR i Helsinki og DLA Nordic i Stockholm skiftet da navn til DLA Piper. Det nordiske samarbeidet hadde allerede eksistert i flere år, men ble nå ytterligere integrert både i navnet og operasjonelt. Med kontorer i Stockholm, Helsinki og Oslo forsterker firmaet nå sin posisjon som det ledende globale forretningsadvokatfirma i Norden med over 200 advokater.

Simon Levine, global Co-CEO i DLA Piper sier: "We have already demonstrated a commitment to the Nordic region and the opportunity to join with an established firm such as Grönberg Advokatbyrå further supports this. As part of our global strategy we will continue to grow and develop our capabilities to meet the needs of our clients in all of the major world economies and other important markets in which they do business."

Hans Christian Brodtkorb, styreleder i DLA Piper i Oslo sier: "Grönberg Advokatbyrå er et anerkjent firma med mange dyktige advokater. Med denne fusjonen styrker vi vår posisjon som det ledende globale forretningsadvokatfirma i Norden. For våre klienter gir det en unik tilgang til lokal, nordisk og global ekspertise."

Saken er omtalt på vår hjemmeside.

• Kriminalitet, rettsvesen og juss

• vekst