Pressemelding -

Marianne Hofbauer blir head of operations i DLA Piper: Styrker fokus på drift og vekst i Norge

Marianne Hofbauer blir head of operations i DLA Piper i Norge. Selskapet ble nylig Nordens største advokatfirma gjennom at danske LETT Advokatfirma gikk inn i DLA Piper i Norden. DLA Piper har dermed over 600 ansatte i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Nå styrker DLA Piper seg for ytterlige vekst også i Norge ved å rekruttere Marianne Hofbauer inn i ledelse av selskapet.

DLA Piper har en klar vekststrategi i Norge og har over 100 ansatte ved sitt kontor i Oslo. Selskapet har blant annet i løpet av det siste året etablert en økokrim-enhet med fokus på nasjonal og internasjonal økonomisk kriminalitet med Berit Reiss-Andersen og Petar Sekulic som sentrale partnere. Videre har DLA Piper etablert en egen Kina-desk under ledelse av Kaare Oftedal for å håndtere kunder med fokus på økt samhandel mellom Norge og Kina. DLA Piper internasjonale styrke ligger i å ha 4.200 advokater og kontorer i over 40 land, hvorav Kina er et godt eksempel. Her har selskapet kontor i Beijing, Shanghai og Hong Kong med over 250 ansatte advokater.

– Som Nordens største advokatfirma har vi store vekstambisjoner i Norge. Ved å få Marianne Hofbauer om bord som ansvarlig for vår daglige drift og oppfølging av strategi styrker vi ledelsen i selskapet, sier Hans Christian Brodtkorb som er managing partner i DLA Piper i Norge.

– Jeg gleder meg til å starte i DLA Piper og bidra til å ha fokus på vekst i årene fremover. DLA Piper har store vekstambisjoner både nasjonalt og internasjonalt samtidig som presset på priser og krav til teknologi krever effektive interne og eksterne prosesser. Det være seg i oppfølging av salg, gjennomføring av effektive kundedialoger og prosjekter, så vel som innen analyse og rådgivning, sier Marianne Hofbauer. Hun kommer til rollen som head of operations fra stillingen som finansdirektør og chief operation officer i Inmeta Consulting AS i Oslo.

- Her har jeg hatt ansvar for økonomi, HR, Marketing, IT og rapportering. I min rolle i Inmeta har jeg hatt stort fokus på utnyttelse av informasjon og teknologi til effektivisering, oppfølging og støtte til salg- og produksjonsapparat. Advokatbransjen står foran store endringer som følge av digitalisering og innføring av nye it-løsninger. Dette er noen av områdene jeg ser frem til å bidra med min kunnskap og erfaring, sier Hofbauer.

Marianne Hofbauer har blant annet vært økonomidirektør i NSB Region nord i Trondheim, økonomisjef i NSB Salgsdivisjon og jobbet i Platon (som ble kjøpt av Deloitte) i 13 år som direktør for rådgivning og som prosjektleder og kunderådgiver. - I denne perioden var jeg med å utvikle globale løsninger for produksjonsplanlegging, måling, konsolidering og rapportering i internasjonale selskap med fokus på lønnsomhetsanalyser, kundeprosesser og salgsstyring. – Dette er kompetanse jeg gleder meg til å igjen kunne ha stor nytte av i min nye rolle i DLA Piper, sier Marianne Hofbauer. Hun er utdannet siviløkonom i 1995 fra Handelshøyskolen BI

– I Norge betjener DLA Piper store og små norske kunder. Videre betjener vi internasjonale kunder, herunder en rekke multinasjonale selskaper fra Global 1000 og Fortune 500-listen som vi har et kundeforhold til i mange land. Vi er langsiktig i alt vi gjør og satser knallhardt med å vokse innen M&A og Corporate markedet også i Norge, sier Hans Christian Brodtkorb.

For ytterligere informasjon:

Hans Christian Brodtkorb, managing partner, mobil 922 22 231 og e-post: hans.christian.brodtkorb@dlapiper.com

Marianne Hofbauer, head of operations, mobil 930 93 016 og e-post: marianne.hofbauer@dlapiper.com

• Kriminalitet, rettsvesen og juss

• dla piper

DLA Piper er et globalt advokatfirma med 4.200 advokater og kontorer i mer enn 40 land i Europa, Nord- og Sør-Amerika, Afrika, Asia- og stillehavsområdet samt i Midt-Østen. I Norden har DLA Piper kontor i København og Aarhus i Danmark, Oslo i Norge, Stockholm i Sverige og Helsingfors i Finland. DLA Piper er et fullservice advokatfirma som bistår virksomheter med deres juridiske behov over hele verden. DLA Piper i Norge har en klar vekststrategi. Selskapet har 33 partnere i Oslo. I alt jobber det 100 ansatte i Norge hvorav de fleste er advokater, i DLA Piper sine kontorer på Aker brygge i Oslo.

For mer informasjon, besøk våre nettsider og følg oss på Linkedin

Marianne Hofbauer

Pressekontakt Head of Operations +47 930 93 016