Gjenvinning og brannsikkerhet - seminar 10. mai

Pressemelding   •   apr 24, 2019 06:37 CEST

Oslo brannvesen sitt bilde fra Norsk Gjenvinning i Oslo

Gjenvinning og brannsikkerhet er en utfordring for både eier men også forsikring, brannvesen og miljøet. Det brenner ofte og noen forsikringsselskaper ønsker ikke lenger å forsikre.

Derfor samles nå bred fagkunnskap og erfaring slik at alle skal kunne få nyttig informasjon om hvordan denne risikoen kan dokumenteres og kontrolleres. Basert på erfaringer og installasjoner i forskjellige gjenvinningsanlegg. Hvilke utfordringer og begrensninger men også fortrinn og muligheter har de forskjellige systemer/løsninger.

Derfor vil alle med et ansvar eller interesse for funksjon og dokumentasjon av brannsikkerhet, få nyttig og relevant kunnskap.

Det blir også gjennomført fullskala forsøk med Inergen, brannslukking med gass.

Kompetansesenter for brann- og driftspersonell er et unikt sted som viser brannsikkerhet i teori og praksis. Alle branntekniske installasjoner som skal ha en funksjon ved brann samlet i et lokale. Alt har riktig funksjon hver for seg og samlet. www.kompetansebd.no  Dokumentert AS er initiativtager til dette og deler lokale.

Dokumentert AS utfører kontroll og vedlikehold av sprinkleranlegg i eksisterende bygg og uavhengig kontroll av sprinkleranlegg i byggeprosjekter. Dette bidrar til funksjonsdyktige og forskriftsmessige sprinkleranlegg.

Selskapets kompetanse, kapasitet og dokumentasjon er unik og er grunnen til at vi er en foretrukket samarbeidspartner for eier og driftspersonell rundt i Norge. Selskapet er en objektiv tredjepart i alle sammenhenger siden det ikke utføres prosjektering eller montasje.

Vi deler av vår kompetanse i verdensklasse, gjør andre gode og får sprinkleranlegg til å fungere.