Dr. Oetker fornyer steinovns-pizzaen!

Pressemelding   •   mai 02, 2016 10:00 CEST

Tradizionale er stekt på ekte stein, for en sprø, knasende bunn.

Dr. Oetker relanserer pizzaserien Tradizionale, med bakgrunn i forbrukernes økte fokus på smak og kvalitet. Nye produkter er på plass i frysedisken fra uke 18.

«Kundegruppen som velger Tradizionale i frysedisken har et annet fokus på kvalitet og sunnhet enn andre forbrukere som spiser frossenpizza, og med denne relanseringen møter vi dem på veien når vi nå tilbyr et produkt som har vesentlige forbedringer, samt flere nye, spennende smaker», sier Even Brandeggen, Brand Manager i Dr Oetker Norge.

Eksisterende favoritter som Diavola og Mozzarella opprettholdes, Men det lanseres flere nye smaker i Tradizionale-familien, som blant annet Champignon og Pecorino-ostesaus, Italiensk bacon (Pancetta), Salame-Romano og Tunfisk. Samtlige pizza-varianter har fått en enklere oppskrift, og rendyrker og fremhever de gode råvarene.

«Tradizionale kjennetegnes ved den karakteristiske stenovnsbakte pizzabunnen, og autentiske, italienske smaker og råvarer – og dette vil forbrukerne merke med denne re-lanseringen», fortsetter Brandeggen.

De nye variantene av Tradizionale er saltredusert, og har allerede nådd målsetningen for Saltpartnerskapet som gjelder for 2019 – altså flere år før fristen. Produktene kommer også uten palmeolje.

For mer informasjon, vennligst kontakt Brand Manager Even Kjos Brandeggen,
e-post: even.brandeggen@oetker.no.

Dr. Oetker er et tysk, familieeid selskap som inngår i Oetker-Gruppen.

I dag er det 4. generasjon Oetker som leder bedriften, og med ca. 9.500 ansatte verden over, er Dr. Oetker en vesentlig aktør innen dagligvarebransjen.

Tillit, bærekraft og troverdighet er ekstremt viktige faktorer innad i Dr. Oetker. Uavhengige og representative undersøkelser viser at selskapet befinner seg helt i toppen av tyske matvare produsenter, og Dr. Oetker er også blant verdens mest tillitsvekkende selskaper internasjonalt. Ingenting skal gå på bekostning av kvalitet, og derfor er slagordet vårt; Kvalitet er den beste oppskrift!

Dr. Oetker står bak en rekke veletablerte varemerker. Produktene finnes blant annet i kategoriene frossenpizza, bakeprodukter, kake- og dessertmikser, müsli, sylte- og safteprodukter, snacks, meieriprodukter og fiskeretter.

Det norske datterselskapet, Dr. Oetker Norge AS, ble etablert i 2004. I dag er bedriften i Norge godt representert i dagligvarehandelen innen kategoriene frossenpizza og bakevarer.