Breiband.no overtar Eidsivas radiobredbånd

Breiband.no overtar ansvaret for om lag 1500 av Eidsivas kunder med radiobasert bredbånd. Avtalen vil styrke Eidsiva bredbånds fiberløft i Innlandet.

Breiband.no og Eidsiva ønsker i samarbeid å tilby innbyggerne i spredte områder i Hedmark og Oppland et høyhastighets bredbånd. Radiobasert bredbånd levert fra Breiband.no vil være basert på den omfattende og solide fiberinfrastrukturen Eidsiva har etablert i regionen og som fortsatt er under utbygging. Det er av avgjørende betydning for et godt bredbånd at det er bygget på en solid infrastruktur.

-Denne avtalen gjør det mulig for Eidsiva bredbånd å ytterligere fokusere sin satsing for å sikre flest mulig fiberbasert bredbånd i vår region. Samtidig vil våre kunder med radiobasert bredbånd kunne få raskere radiobasert bredbånd gjennom Breiband.no, sier administrerende direktør i Eidsiva bredbånd Trond Skjellerud.

- Breiband.no ønsker å styrke bredbåndstilbudet til Eidsivas eksisterende radiokunder ved å tilby grunnleggende god og tidsmessig kapasitet, sier administrerende direktør i Breiband.no Jan-Tore Dannemark. Videre sier han at - Eidsiva sitt robuste fiber fibernett i Hedmark og Oppland vil være grunnlaget videre satsning på radiobredbånd i Innlandet.

Breiband.no har spesialisert seg på radiobasert bredbånd, og leverer dette til 150 kommuner i Norge. I tillegg er selskapet Norges eneste operatør av satellittbredbånd

Eidsiva bredbånd har siden 2007 levert radiobasert bredbånd i Hedmark og Oppland til kunder uten mulighet for bredbåndsoppkopling via kabel. Radionettet ble i hovedsak bygget etter avtale med kommuner og fylkeskommuner med midler fra det statlige HØYKOM-programmet. De fleste av disse avtalene har nå gått ut, men avtalen med Breiband.no sikrer videreføring av gjenværende dekningsforpliktelser i kommunene.

Eidsiva bredbånd er Norges sjette største bredbåndsleverandør med 60.000 kunder. Vi har kunder på ulike aksessteknologier innen både privat og bedriftsmarkedet.. Vi er også den største leverandøren på fritidsmarkedet i Hedmark og Oppland, og dekker store destinasjoner som Hafjell, Skeikampen, Kvitfjell, Trysil og Beitostølen, i tillegg til en rekke mindre områder. Hovedkontoret ligger på Fakkelgården på Lillehammer, i tillegg har vi lokalkontor i Oslo, Vågå og Tynset.

Breiband.no leverer bredbånd i 150 norske kommuner med 15.000 kunder fordelt på radio- og satellittløsninger. I tillegg dekker vi hele Skandinavia med bredbånd over satellitt. Vårt primære mål er å levere bredbånd med grunnleggende god kvalitet til alle i Norge med hovedfokus på distriktene. Hovedkontoret ligger i Vestby med et lokalt forhandlerapparat over det meste av Norge.

• Telekom

• Hedmark

Eidsiva bredbånd er Norges sjette største bredbåndsleverandør med over 60.000 kunder. Vi har kunder på ulike aksessteknologier innen både privat og bedriftsmarkedet.. Vi er også den største leverandøren på fritidsmarkedet, og dekker store destinasjoner som Hafjell, Skeikampen, Kvitfjell, Trysil og Beitostølen, i tillegg til en rekke mindre områder. Hovedkontoret ligger på Fakkelgården på Lillehammer, i tillegg har vi lokalkontor i Oslo, Vågå og Tynset.

Trond Skjellerud

Pressekontakt Administrerende direktør 45002800