Eidsiva bredbånd er offisiell bredbåndsleverandør til Ungdoms-OL

I over 10 år har Eidsiva bredbånd gått foran og skapt morgendagens infrastruktur for høyhastighets bredbånd i innlandet. Det var derfor svært gledelig at Ungdoms-OL valgte oss som offisiell bredbåndsleverandør til arrangementet.

Ungdoms-OL sitt slagord "Go beyond, create tomorrow" passer oss perfekt og motiverer oss for å gjøre en ekstraordinær innsats frem mot og under lekene.

Tjenesten som leveres er i all hovedsak internett levert på 12 lokasjoner/arenaer, og leveres på både faste kablede punkter og WIFI. Det etableres WIFI på alle arenaer for presse, akkrediterte og for organisasjonskomiteen. I tillegg sendes det live video mellom arenaer på Eidsiva bredbånds fibernett. Birger Barli, salgssjef for bedriftsavdelingen er svært fornøyd med avtalen. «Vi er svært stolte av å bli valgt som leverandør av en så kritisk tjeneste som internett under Ungdoms-OL. Leveranse av infrastruktur vil være en del av selve hjertet i arrangementet.»

NRK vil i samarbeid med Olympic Broadcast Services ha daglige sendinger fra Ungdoms-OL og alle sendinger går via våre linjer. De har en stor TV-produksjon under lekene og tilbyr også dette til andre rettighetshavere, noe som betyr at bildene vil gå verden rundt med utspring fra våre linjer.

Vi har erfaring fra flere store arrangement i regionen, og Ungdoms-OL kan være trygge på at vi leverer kvalitet.

Bredbånd- og internett er kritiske deler i et hvert stort arrangement. Ungdoms OL er primært for ungdom, og deres medievaner setter krav til oss om tilgjengelighet av internett, sier Jan Tore Meren Chief Functional Area Officer. Videre vil mye av vår tjenesteproduksjon og vårt tjenestetilbud til publikum, utøvere, frivillige, andre gjester og samarbeidspartnere være nettbaserte og fordre god og sikker bredbåndsleveranser. Vi er veldig godt fornøyde med å få en så profesjonell og løsningsorientert samarbeidspartner som Eidsiva bredbånd som vår offisielle bredbåndsleverandør til Ungdoms-OL, og som på en positiv måte løser våre krav og forventinger, avslutter Meren.

På bildet fra venstre, stående: Øivind Bræin Aas, Bjørn Tore Paulen, Birger Barli (alle fra Eidsiva bredbånd), Tomas Holmestad (Lillehammer 2016) og Randi Bjerkan (Lillehammer 2016).

• Telekom

• lillehammer2016
  • ungdoms-ol

• Hedmark

Eidsiva bredbånd er Norges sjette største bredbåndsleverandør med over 50.000 kunder. Vi har kunder på ulike aksessteknologier innen både privat og bedriftsmarkedet.. Vi er også den største leverandøren på fritidsmarkedet, og dekker store destinasjoner som Hafjell, Skeikampen, Kvitfjell, Trysil og Beitostølen, i tillegg til en rekke mindre områder. Hovedkontoret ligger på Fakkelgården på Lillehammer, i tillegg har vi lokalkontor i Oslo, Vågå og Tynset.

Trond Skjellerud

Pressekontakt Administrerende direktør 45002800