Treårig avtale med Oppland fylkeskommune

Eidsiva har inngått en treårig avtale for leveranse av fiber til Oppland fylkeskommune.

Dette er en betydelig milepæl for Eidsiva bredbånd. Nå har vi på nytt bekreftet at Eidsiva bredbånd leverer konkurransedyktige fiberleveranser til store bedriftskunder i Innlandet, sier administrerende direktør i Eidsiva bredbånd, Trond Skjellerud.

Eidsiva Bredbånd skal levere kommunikasjon på fiber til alle lokasjonene i Oppland fylkeskommune. Den nye avtalen innebærer betydelig økt overføringskapasitet og reduserte kostnader for Oppland fylkeskommune.

- Det er gledelig å se at en lokal leverandør kan være konkurransedyktig på dette markedet, sier IKT-leder i Oppland fylkeskommune Øystein Windingstad.

Arbeidet med å legge om til ny kommunikasjonsløsning vil starte så snart som mulig og vil pågå utover høsten 2017 / vinteren 2018.

Eidsiva bredbånd er Norges sjette største bredbåndsleverandør med over 50.000 kunder. Vi har kunder på ulike aksessteknologier innen både privat og bedriftsmarkedet.. Vi er også den største leverandøren på fritidsmarkedet, og dekker store destinasjoner som Hafjell, Skeikampen, Kvitfjell, Trysil og Beitostølen, i tillegg til en rekke mindre områder. Hovedkontoret ligger på Fakkelgården på Lillehammer, i tillegg har vi lokalkontor i Oslo, Vågå og Tynset.