PRESSEINVITASJON: Eiendom Norge konferansen 2018 den 15. mars.

Pressen inviteres til Eiendom Norge konferansen 2018.

Tid: Den 15. mars 2018 fra kl 0830 til 1600.

Sted: Hotel Christiania Teater.

Adresse: Stortingsgaten 16, 0161 Oslo

På årets konferanse kommer blant andre:

Finansminister Siv Jensen (Frp): Statsråden skal foredra om regjeringens syn på boligmarkedet.
Finansministeren har nylig sendt Finanstilsynets forslag til ny boliglånsforskrift på høring. Den eksisterende boliglånsforskriften som trådte i kraft 1. januar 2017 skjerpet kravene til boliglån og da spesielt i Oslo.Tilsynet har blant annet foreslått å fjerne de særegne Oslo-kravene i en ny forskrift fra 1. juli 2018.

Finansministerens foredrag blir etterfulgt av en debatt om regulering av kreditt, boligmarkedet og boligpolitikk med finanspolitisk talsperson Rigmor Aaserud (Ap).

Forsker André Anundsen: Anundsen er forsker i Norges Bank, og hans doktorgrad om boligmarkedet og finansiell stabilitet fikk både prisen for beste PhD i maroøkonomi 2010-14 og Kongens gullmedalje for beste PhD i samfunnsvitenskap i 2015.

Anundsen har i sine arbeider blant annet utarbeidet en modell som kan identifisere ubalanser i boligmarkedet, og dette blir tema for hans foredrag.

Foredraget blir etterfulgt av en samtale med forskningsjef og faglig ansvarlig for Eiendom Norges boligprisstatistikk, Erling Røed Larsen (Eiendomsverdi AS) om hvorfor det er så store svingninger i boligmarkedet.

Futurist og forfatter Martin Ford: Ford er en globalt anerkjent foredragsholder og forfatter av NY Times-bestselger Rise of The Robots: Technology and The Threat of a Jobbless Furture (2015).

Ford vil foredra om hvordan kunstig intelligens og robotisering kan endre arbeidsmarkedet, økonomien og samfunnet.

Se fullstendig program for konferansen her.

Vel møtt!

Hilsen Eiendom Norge

For presseakkreditering kan registreringsskjema benyttes her.

Om Eiendom Norge konferansen:

Den årlige Eiendom Norge konferansen er eiendomsmeglingsbransjens viktigste møteplass, hvor aktuelle tema innen samfunnsliv, økonomi, politikk, eiendom og digitalisering behandles.

I 2017 samlet konferansen omlag 200 ledere i bransjen på Hotel Continental. I tillegg fulgte 3500 strømmesendingen på eiendomnorge.no og på e24.no.