Pressemelding -

Electrolux best i bransjen: Topper liste over verdens mest bærekraftige selskaper

Electrolux har blitt kåret til “Industry Leader Household Durables” i RobecoSAMs årbok for bærekraft. Her rangeres bærekraftprestasjoner blant 2000 av verdens største selskaper.

Det er femte året på rad at RobecoSAM anerkjenner Electrolux som bransjeleder i denne årboken – en utmerkelse som overrekkes det beste selskapet i hver av de 59 ulike bransjene.

RobecoSAM, som også gir ut bærekraftindeksen «Dow Jones» (DJSI), har målt selskapene basert på deres prestasjoner innen bærekraft i tre ulike kategorier: økonomi, miljø og sosialt.

–Bærekraft er en integrert del av Electrolux’ forretningsstrategi. Gjennom et omfattende engasjementsprogram over det siste året har vi definert klare prioriteringer for å sikre at vi fortsetter å prestere samtidig som vi gjør en forskjell for folk og ikke minst for planeten vår, sier Lena Wånemark, markedssjef i Electrolux.

–Vår største prioritet er å være mer effektive, å fortsette og minske energi- og vannforbruk i våre produkter og utvinne færre ressurser, tilføyer hun.

Electrolux fikk også prisen «Gold Class» som går til selskapene med høyest score i hver bransje.

• bærekraft
  • miljø
  • electrolux
  • robecosam
  • innovasjon

Om Electrolux

Electrolux, en av de globale lederne innen husholdningsprodukter og selger mer enn 40 millioner produkter hvert år, til kunder i 150 land. Vårt fokus er på innovasjoner som er designet med omtanke, basert på omfattende forbrukerinnsikt, for å dekke de reelle behovene til forbrukere og profesjonelle. Våre produkter inkluderer kjøleskap, oppvaskmaskiner, vaskemaskiner, støvsugere og ovner, solgt under merkevarer som Electrolux, AEG-Electrolux, Zanussi, Eureka og Frigidaire.

Finn Aagaard

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver 917 09 391