Lanserer ny Ergorapido med enda bedre batteri

Den nye batteridrevne støvsugeren fra Electrolux kan holde det gående i hele 45 minutter før den må lades på nytt.

–Ergorapido er verdens mest solgte batteridrevne støvsuger. Vi tror at folk kommer til å bli svært fornøyde med forbedringene vi har gjort, sier Nina Lorentzen, kategoriansvarlig i Electrolux.

Nye Ergorapido kommer nå med 14,4 volts litiumbatteri, 18 volts litiumbatteri og 18 volts HD litiumbatteri. Disse har en maksimal gangtid på henholdsvis 30, 35 og 45 minutter.

Selskapet beholder de mest populære funksjonene til Ergorapido, men oppgraderer det allerede prisvinnende designet med nye farger.

Nye Ergorapido kommer i fargene Denim Blue, Blush Pink, Iron Grey, Space Teal, Ebony Black, Soft Sand, Mahogny Bronze, Chili Red og Satin White.

Praktiske funksjoner

Pedalen BrushRollClean™ gjør det enkelt å fjerne hår og fiber fra børsten, mens LED-lyset hjelper deg å spotte støv i mørke kriker og kroker. Ergorapido har også en håndholdt 2 i 1-enhet slik at du kommer til over alt og står helt av seg selv slik at du alltid har den tilgjengelig.

Støvsugeren kommer dessuten med et cyklonisk støvsepareringssystem som forhindrer tett teleskoprør – hurtiginnstillinger for dyp rengjøring på både tepper og gulv.

I en hektisk hverdag kan enkle løsninger gjøre en stor forskjell. Med nye Ergorapido rekker man nå å gå over enda større boliger og enda flere rom enn tidligere, sier Lorentzen.

Nye Ergorapido er nå å finne hos norske forhandlere til en veiledende pris fra 1 699 kroner.

• Hjemmeelektronikk

Om Electrolux

Electrolux, en av de globale lederne innen husholdningsprodukter og selger mer enn 40 millioner produkter hvert år, til kunder i 150 land. Vårt fokus er på innovasjoner som er designet med omtanke, basert på omfattende forbrukerinnsikt, for å dekke de reelle behovene til forbrukere og profesjonelle. Våre produkter inkluderer kjøleskap, oppvaskmaskiner, vaskemaskiner, støvsugere og ovner, solgt under merkevarer som Electrolux, AEG-Electrolux, Zanussi, Eureka og Frigidaire.

Finn Aagaard

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver 917 09 391