LSK og Elkjøp tar ''en Barcelona''

Elkjøp blir hovedsponsor for Lillestrøm fotball de neste to årene. Draktplassen gis bort til et veldedig formål.

I dag blir det kjent at Elkjøp skal være hovedsponsor for LSK i to år fremover. Vi gjør imidlertid en vri, og gir bort sponsorplassen på spillerdrakten til Røde Kors og Vann for livet; et prosjekt Elkjøp har støttet siden 2008.

Barcelona har i flere år profilert et veldedig formål på sine drakter. Gjennom å gjøre som storklubben håper Elkjøp og Lillestrøm å skaffe oppmerksomhet og kjennskap til Vann for livet.

- Vi er opptatt av at dette skal være et synlig og engasjerende sponsorat. Vi håper at vi sammen med LSK, deres spillere, støttespillere og fans får løftet fram en viktig sak og samtidig generere mer midler enn tidligere, sier Ronny Blomseth, konsernsjef i Elkjøp Nordic AS.

Tette bånd

De siste årene har Elkjøp vært Vann for livets største samarbeidspartner, og støttet prosjektet med åtte millioner kroner. Elkjøp har også tidligere vært hovedsponsor for Lillestrøm. Nå forenes de to:

- LSK og Elkjøp har alltid hatt tette bånd. De siste årene har Elkjøp og Vann for livet hatt det samme. Vi er utrolig glade for at vi nå får kombinert våre hjertesaker. Det er første gangen dette gjøres i Norge og vi er stolte og glade for å ha fått til dette, sier Blomseth.

Også i  Lillestrøm er det stor stolthet knyttet til den nye avtalen.

- Det er uten tvil mitt stolteste øyeblikk i mine 13 år i LSK, sier markedsdirektør Robert Lauritsen.

- Å kunne få lov til å være først i Norge med å promotere en veldedig sak på LSKs drakter er noe vi har drømt om lenge. At Elkjøp nå gir oss muligheten til å gi bort draktplassen til “Vann for livet” er fantastisk bra, sier markedsdirektør Robert Lauritsen.

Les mer om prosjektet og avtalen på
www.vannforlivet.no og www.lsk.no

-----------------------------------------

FAKTA, ELKJØP + LSK = Vann for livet

- Vann for livet-prosjektet bygger brønner på landsbygda i flere land i Afrika. Rent vann er livsnødvendig og selve grunnlaget for utvikling. En brønn med rent vann gir bedre helse, tid til utdanning, lek og mulighet til å drive med inntekstgivende arbeid. I dag mangler over en milliard mennesker tilgang til vann.

- Som den første norske fotballklubben vil LSK i 2012-sesongen promotere et veldedig formål på hovedsponsorplassen på spillerdrakten. Dette gjøres i samarbeid med hovedsponsor Elkjøp.

- Elkjøp har vært den største bidragsyteren til Vann for livet siden 2008 og samlet inn over åtte millioner kroner. Elkjøp ønsker nå å løfte dette ytterligere gjennom samarbeidet med Lillestrøm fotballklubb.

- Elkjøp har gitt bort plassen på skjortene til Vann for livet, samt at prosjektet vil vises gjennom profilering på stadion. Vi har dessuten planlagt en rekke aktiviteter for å øke innsamlingen; blant annet vil 10 kroner per solgte billett og en andel av salget fra kiosk og supportereffekter går til Vann for Livet. Man vil også finne bøsser på stadion, eller kunne donere direkte på nett.

• Kino, film, foto

• elkjøp nordic
  • lillestrøm
  • vann for livet
  • fotball
  • veldedighet

Elkjøp er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 26,2 milliarder i regnskapsåret 2012/13. Driftsresultatet var NOK 1.100 millioner. Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Færøyene, Tsjekkia og Slovakia, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet. Alle de 285 varehusene i Norden får i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping på 100.000 kvadratmeter. Ca 7.000 ansatte er sysselsatt i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Retail, en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.