Engcon innfører to års garanti på tiltrotatorene

Engcon innfører to års garanti på tiltrotatorene

Engcon, som er verdensledende produsent av tiltrotatorer, innfører to års garanti på alle nye tiltrotatorer som leveres etter 1. januar 2018.

Siden høsten 2015 har Engcon tilbudt ett års ekstra garanti for de som har registrert tiltrotatoren og fulgt et bestemt serviceprogram. Noe selskapet mener har kommet brukerne til gode.

– Vi er overbevist om at en tiltrotator som har dokumentert service, som en personbil med servicehefte, vil holde bedre på verdien hvis den skal selges på bruktmarkedet, sier Sten Strömgren, kommunikasjonsansvarlig hos Engcon Group.

Etter ønske fra kundene endrer Engcon imidlertid kravet om registrering, slik at alle kunder nå får to års garanti på alle tiltrotatorer som leveres etter 1. januar 2018, uten krav til registrering. Engcon oppfordrer likevel sluttkundene til å fortsette å registrere tiltrotatoren.

– Når kunden registrerer tiltrotatoren, betyr ikke det bare at han får en dokumentert tiltrotator. Han får også fordeler med raskere service, siden vi allerede har all informasjonen vi trenger om tiltrotatoren når han ringer for support. Dette gjør det lettere for alle parter, sier Sten Strömgren.

Engcons serviceprogram består
Sten Strömgren sier også at serviceprogrammet som selskapet har utviklet, fortsatt vil gjelde.

– Selvsagt beholder vi serviceprogrammet. Sluttkundene som vil vedlikeholde sine tiltrotatorer i henhold til vårt serviceprogram og dessuten registrerer det, vil altså fortsatt kunne gjøre det.

Dokumentert service styrker verdien på bruktmarkedet, mener Engcon

Engcon viser til hjemmesiden – www.engcon.com – for mer informasjon om garantien, for videre registrering av tiltrotatorer og for å fylle ut utført service.

engcon er verdensledende produsent av tiltrotatorer (gravemaskinens håndledd) og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens fleksibilitet, presisjon og sikkerhet. Med kunnskap, engasjement og høyt servicenivå skaper vi fremgang for våre kunder.

engcon er et større konsern bestående av morselskapet engcon Holding AB med hovedkontor i Strömsund i Sverige. I tillegg har 8 salgsselskaper ansvaret for salget i sine respektive markeder Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Frankrike og Nederland, og engcon International har ansvaret for de øvrige markedene. I 2016 hadde engcon-gruppen ca. 200 ansatte og en omsetning på ca. 780 MSEK. www.engcon.com

Om engcon

engcon er en ledende global produsent av tiltrotatorer og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens effektivitet, fleksibilitet, lønnsomhet, sikkerhet og bærekraft. Under eget varemerke tilbyr vi et unikt tiltrotatorsystem som forvandler gravemaskinen til en redskapsbærer som kan erstatte andre maskiner. Vi møter markedet gjennom våre lokale salgsselskaper og et etablert nettverk av forhandlere over hele verden.