Engcons Nord-Amerika-kontor har slått opp dørene

Engcons Nord-Amerika-kontor har slått opp dørene

Den verdensledende tiltrotatorprodusenten Engcon kunngjorde tidligere en offensiv satsing på Nord-Amerika. Jakten på et nordamerikansk hovedkontor har nå resultert i et kontor som ligger i trestatsområdet (New York, New Jersey og Connecticut) i USA. Kontoret ble åpnet i midten av oktober.

Engcon har via et nettverk av forhandlere gjort forretninger i Nord-Amerika i over 10 år. Det nye Nord-Amerika-kontoret, som nettopp har slått opp dørene, vil betjene USA og Canada. Hovedfokus for virksomheten vil være å effektivisere gravemaskinene i landene med hovedproduktet tiltrotator, fortsette utvidelsen av det nordamerikanske forhandlernettverket, men også fungere som servicepartner.

– Det føles svært godt å ha kommet i gang med virksomheten i Nord-Amerika. Markedet er enormt, sier Krister Blomgren, adm. dir. i Engcon Group, og fortsetter:

– Vi vil jobbe steinhardt for å selge inn tiltrotatorene, men også produkter som Q-Safe, et av verdens sikreste hurtigfester for gravemaskiner, og EC-Oil, vårt automatiske oljekoblingssystem som kobler hydrauliske redskaper uten at føreren trenger å forlate førerhuset. Det er innovative løsninger som vil forbedre hverdagen for de nordamerikanske operatørene.

Det nordamerikanske teamet vil bestå av sju personer og ledes av den nyansatte salgssjefen Joanna Tomczyk, som kommenterer etableringen i Nord-Amerika slik:

– Fordi kundeservice er helt avgjørende for Engcon, vil åpningen av Nord-Amerika-kontoret innebære en effektivisering av vår støtte ut til forhandlerne.

Engcon vil først fokusere på USA, og spesielt på å få i gang virksomheten i New York, New Jersey og Connecticut. Engcons Nord-Amerika-kontor er å finne på adressen 222 Elm St., North Haven, Connecticut, USA.

engcon er verdensledende produsent av tiltrotatorer (gravemaskinens håndledd) og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens fleksibilitet, presisjon og sikkerhet. Med kunnskap, engasjement og høyt servicenivå skaper vi fremgang for våre kunder.

engcon er et større konsern bestående av morselskapet engcon Holding AB med hovedkontor i Strömsund i Sverige. I tillegg har 8 salgsselskaper ansvaret for salget i sine respektive markeder Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Frankrike og Nederland, og engcon International har ansvaret for de øvrige markedene. I 2016 hadde engcon-gruppen ca. 200 ansatte og en omsetning på ca. 870 MSEK. www.engcon.com

engcon – verdensledende produsent av tiltrotatorer

Vi er engcon, et nordsvensk selskap bygget og drevet av folk som legger hjertet og sjelen i å endre gravebransjen. Fra første dag har virksomheten bygget på et nært forhold til sluttbrukerne av produktene, slik at vi kan bidra til å optimalisere arbeidshverdagen.
engcon ble grunnlagt av Stig Engström i 1990, og selskapet begynte umiddelbart å utvikle den nå verdensledende engcon-tiltrotatoren.
VÅR VISJON
Change the world of digging - Endre gravebransjen
VÅR FORRETNINGSIDÉ
Som uavhengig produsent og leverandør av avanserte fester for gravemaskiner
hjelper vi graveselskaper over hele verden med å skape tryggere arbeidsplasser, optimalisere ressursene og oppnå økt lønnsomhet.
VÅRT OPPDRAG
Å bli verdens ledende uavhengige produsent av avanserte fester for gravemaskiner over hele verden.