Flere enn 100 000 følger Engcon i sosiale medier

Pressemelding -

Flere enn 100 000 følger Engcon i sosiale medier – helt klart størst på markedet

Den verdensledende tiltrotatorprodusenten Engcon dominerer ikke bare tiltrotatormarkedet når det gjelder salg og omsetning, men også når det gjelder tilstedeværelse i sosiale medier. Med over 100 000 følgere i ulike kanaler er selskapet mer enn tre ganger så stort som nærmeste konkurrent. Et tall som viser at selskapet vekker stor interesse i bransjen.

Sosiale medier har blitt en viktig møteplass for mange av Engcons kunder, og mer og mer av kommunikasjonen med kundene og brukerne skjer nettopp via sosiale medier i dag. Ferske tall viser at Engcon i dag når ut til over 100 000 mennesker i de ulike kanalene, noe som gjør selskapet mer enn tre ganger så stort i sosiale medier som nærmeste konkurrent. Et tydelig signal om at Engcon engasjerer og viser frem virksomheten på en interessant måte.

– For oss er det naturlig å være der kundene er. Sosiale medier er derfor en helt naturlig plass for oss, noe som også gjenspeiler seg i tilbakemeldingene vi får fra de som følger oss. De vil ha siste nytt, se interessante ting og få svar på spørsmål. Vi jobber steinhardt for å gi dem det de vil ha, sier Sten Strömgren, kommunikasjonsansvarlig hos Engcon.

Engcon har i dag ti Facebook-kontoer, én for hvert marked de har virksomhet i, samt en ”Facebook official” for de øvrige markedene, to Twitter-kontoer, seks Instagram-kontoer, en YouTube-konto og en LinkedIn-konto.

– Selv om sosiale medier har blitt en viktig kontaktflate ut mot kundene, vil vi også poengtere at hjemmesiden fortsatt er viktig i kommunikasjonen. Der viser vi alle produktene med tekniske data, nyheter, pressemeldinger, kontaktinformasjon og mye annet, sier Sten Strömgren.

engcon er verdensledende produsent av tiltrotatorer (gravemaskinens håndledd) og tilhørende redskaper som øker gravemaskinens fleksibilitet, presisjon og sikkerhet. Med kunnskap, engasjement og høyt servicenivå skaper vi fremgang for våre kunder.

engcon er et større konsern bestående av morselskapet engcon Holding AB med hovedkontor i Strömsund i Sverige. I tillegg har 9 salgsselskaper ansvaret for salget i sine respektive markeder Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Frankrik, Nederland og Nord-Amerika (USA og Canada), og engcon International har ansvaret for de øvrige markedene. I 2017 hadde engcon-gruppen ca. 250 ansatte og en omsetning på ca. 1000 MSEK. engcon ble grunnlagt i 1990. www.engcon.com

engcon – verdensledende produsent av tiltrotatorer

Vi er engcon, et nordsvensk selskap bygget og drevet av folk som legger hjertet og sjelen i å endre gravebransjen. Fra første dag har virksomheten bygget på et nært forhold til sluttbrukerne av produktene, slik at vi kan bidra til å optimalisere arbeidshverdagen.
engcon ble grunnlagt av Stig Engström i 1990, og selskapet begynte umiddelbart å utvikle den nå verdensledende engcon-tiltrotatoren.
VÅR VISJON
Change the world of digging - Endre gravebransjen
VÅR FORRETNINGSIDÉ
Som uavhengig produsent og leverandør av avanserte fester for gravemaskiner
hjelper vi graveselskaper over hele verden med å skape tryggere arbeidsplasser, optimalisere ressursene og oppnå økt lønnsomhet.
VÅRT OPPDRAG
Å bli verdens ledende uavhengige produsent av avanserte fester for gravemaskiner over hele verden.