Sabra Tours + Escape Travel = sant

Escape Travel har nå flyttet til lyse, flotte lokaler i Grenseveien 92 på Helsfyr.

To av Norges største reisearrangører, Escape Travel og Sabra Tours, har funnet tonen og står for norsk reiselivsbransjes aller første sommerbryllup.
På festmenyen står spennende reisemål verden over, utviklet av norske turskreddere med unik spesialistkompetanse og lang erfaring.

Escape Travel er Norges største arrangør av elvecruise, i tillegg til å være spesialist på cruise, skreddersøm av langreiser og kulturreiser. Sabra Tours har mer enn 20 års erfaring i å arrangere gruppe- og spesialreiser verden over, med spisskompetanse på å skreddersy reiseopplevelser innenfor kultur, musikk og sport.
De to selskapene forener nå krefter og kompetanse under felles navn, Escape Travel, og bekrefter samtidig sin kjærlighet til den gode reiseopplevelsen. Fra samme adresse, og med felles navneskilt på døren, står nye Escape Travel enda sterkere rustet til å tilby eksisterende og nye kunder konkurransedyktige betingelser. Kombinasjonen av de to selskapenes forretningsområder gir en unik bredde i reisetilbudet, og innebærer flere eksklusive destinasjoner, bedre kvalitet, og flere muligheter for personlig tilpasning både for individuelle reisende og grupper.

Eksisterende kunder kan føle seg trygge på at den høye fagkompetansen og engasjementet for hvert enkelt nisjeområde, som har kjennetegnet Sabra Tours og Escape Travel i alle år, føres videre i det nye selskapet.

"Til tross for navnebyttet, kan vi forsikre alle kunder og samarbeidspartnere om at den spisskompetansen og det faglige engasjementet hver av partene tar med seg inn i relasjonen, vil bestå. Fotballsupporterne, operaelskerne, kor- og korpsentusiastene, eventyrerne, cruisepublikumet – alle skal fortsatt oppleve at vi er best innenfor våre nisjeområder. Sammenslåingen gjør oss bedre rustet til å sikre et stort mangfold av gruppe- og spesialreiser. Vi har et solid nettverk av samarbeidspartnere ute i den store verden, og et nært og godt samarbeid med alle de store flyselskapene. Samlet betyr dette at vi har enda bedre forutsetninger for å finne gode løsninger til fornuftige priser", sier Trond Olav Paulsrud, som vil lede Escape Travel inn i det nye samlivet.

Nye Escape Travel vil dra fordel av mer enn 30 års erfaring, 65 ansatte og en omsetning på rundt 400 millioner kroner når selskapet åpner dørene i felles lokaler 16. juni.

"Ved å kombinere kvalitetene som har gjort oss attraktive blant et kresent reisepublikum, håper vi å fremstå enda mer tiltrekkende for nordmenn som ønsker hjelp til å realisere feriedrømmen", sier Tove Voss, tidligere leder i Escape Travel.

Bakgrunn
- Norges to største ruteflybaserte reisearrangører, Sabra Tours og Escape Travel, fusjonerer.

- Sabra Tours har sin styrke innen kultur-, musikk- og sportsreiser, og omsatte i 2013 for 212 millioner kroner.

- Escape Travel er Norges største arrangør av elvecruise og er i tillegg spesialist på cruise, langreiser og kulturreiser. Escape omsatte for 177 millioner i 2013.

- Nisjeoperatørene Sabra Fokusreiser, spesialist på reiser i kristen regi, samt Carpe Diem Singelreiser fusjoneres også inn i det nye Escape Travel.

- Det nye selskapet, med navnet Escape Travel, vil få 65 ansatte og ledes av Trond Olav Paulsrud.

- Tove Voss, som startet Escape Travel for 10 år siden, inntar en sentral lederrolle for å sikre kontinuitet i overgangsfasen.

- Til sammen vil nye Escape Travel besitte 30 år med reiseerfaring fra det norske markedet.

- Escape Travel inngår i reiselivskonsernet Braathens Travel Group, eiet av Per G. Braathen, som bl.a. også eier reisebyråkjeden Ticket, hotellbookingselskapet SunHotels og Dyreparken i Kristiansand.

For mer informasjon kontakt:

Styreformann i Braathens Travel Group
Gunnar Grosvold