Braganza kjøper Afrika-spesialist

Pressemelding                                                                       Oslo, 11. august 2011

Braganza kjøper Afrika-spesialist

Per G. Braathen eide Braganza kjøper den svenske reisearrangøren JK Safaris. Arrangøren ble startet i 2007 og oppnådde i 2010 en omsetning på 14,1 millioner SEK og et resultat på 500 000 SEK.JK Safaris er spesialist på reiser til Afrika. Største destinasjoner er Kenya, Tanzania, Sør-Afrika, Botswana og Rwanda – land der safari er en viktig del av reiseopplevelsen.

Både i Sverige og Norge er det en sterk økning i etterspørselen etter reiser til Afrika og safari spesielt.

JK Safaris, vil sammen med arrangørene Escape Travel i Sverige og Norge, utgjøre Braganza sin satsing på skreddersydde reiser med rutefly. Det er ruteflybaserte nisjearrangører med fokus på opplevelser som i det europeiske feriemarkedet oppnår best lønnsomhet.

- Reisearrangøren Escape har vært en god investering for Braganza. Nå utvider vi satsingen med svenske JK Safaris. En lønnsom, veldrevet reisearrangør med solid vekst, sier Per G. Braathen

Kicki Hägervik Ohlsson fortsetter som daglig leder i JK Safaris. Gunnar Grosvold, med bakgrunn fra Ving og Saga Solreiser, blir ansvarlig for JK Safaris i Braganza.

For mer informasjon kontakt:

Per G. Braathen, mobil + 44 77 40 74 44 47

Gunnar Grosvold, mobil +47 90 03 55 36

Kicki Hägervik Ohlsson, +46 8 457 16 91

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Braganza er et investeringsselskap med hovedkontor i Oslo. Selskapet eies av Per G. Braathen og hans nærmeste familie. Braganza var i en årrekke eier av flyselskapet Braathens (SAFE). Investeringer innen flybransjen, reiseliv, opplevelsesindustri og distribusjon av reiselivsprodukter utgjør størstedelen av investeringsporteføljen i dag. Malmö Aviation AB, Sverigeflyg AB, Kristiansand Dyrepark AS og Ticket Travel Group AB er de største enkeltinvesteringene. Braganza er i dag en større industriell aktør i Sverige enn i Norge. For mer info se www.braganza.no og www.jksafaris.se