Escape Travel ønsker deg velkommen til reiselivsmesse i Oslo 2016

Escape er igjen tilstede på årets største reisebegivenhet i Telenor Arena etter et års fravær i messesammenheng. Du finner oss på stand 222.

Mange foretrekker rundreise og gruppereise med norsk reiseleder. Andre ønsker mer eksklusivitet og mer personlige reiser i mindre skala. Hos Escape får du alt dette og mer til. Vi har sportsreiser, kor- og korpsreiser, firmareiser samt skreddersøm av reiser for par, venner, familie eller mindre grupper som vil ha noe unikt og annerledes. Vår styrke er allsidighet, erfaring, solid kompetanse og et stort utvalg:

Standen vår deles med Carpe Diem som også er en avdeling i Escape. Carpe Diem er turoperatøren for deg som mangler reisefølge, uansett om du lever alene eller har partner. Unike rundreiser i hele verden tilbys i følge med en engasjert reiseleder.

På Escapes stand møter du både ansatte, reiseledere og turskreddere med spesialkunnskap

Våre engasjerte og kunnskapsrike ansatte gleder seg til å fortelle mer om det enormt varierte utvalget reiser som tilbys. Noen av våre viktigste ambassadører, reiselederne, er også tilstede til tider, sammen med noen av våre turskreddere som skaper magi med sin spesialkunnskap og unike reiser.

Geir Toverud har vært reiseleder i Escape siden 2006. Han har ledet mange gruppeturer i hele verden med trygg og sikker hånd. Tilstede: lørdag

Escapes turskredder og reiseleder Trond Aspaas, har 35 års erfaring fra reiseliv. Siden 2003 har han jobbet med Transilvania som sitt spesialområdet. Tilstede: søndag

Turskredderne og reiselederne Leif Eriksen og Gunnar Skjolden inviterer begge til begivenhetsrike rundreiser, mange utenfor allfarvei. Leif Eriksen er i tillegg spesialist i forhold til musikalske festspill i inn- og utland samt operascener verden over. Tilstede: fredag og lørdag.

Møt opp på spennende reiseforedrag i møterom C:

Lørdag 13.00 – 13.50

Escape Travel: Elvecruise i Europa og Asia

Søndag 13.00 – 13.50

Escape Travel: Transilvania - en fot i middelalderen og en i nåtid

Carpe Diem: Opplevelsesreiser over hele verden for deg som er singel eller ønsker reisefølge.

Visste du dette om Escapes reiser i 2015?

• Den mest avsidesliggende, lengste og dyreste reisen gikk januar 2015. Åtte gjester reiste fra New Zealand gjennom Fransk Polynesia, Tahiti og Morea, til Mangareva, og derfra med den trauste skuta Claymore II til legendariske Pitcairn, øya der mytteristene fra skipet HMS Bounty strandet tilbake i 1789. Natur, skipsfartshistorie, sjørøverromantikk! Reisen planlegges igjen i 2017.
  • Årets nykommer var Transilvania selv om vi hadde vår jomfrutur dit allerede i 2008. Dette er regionen som av Lonely Planet ble kåret til verdens beste region å besøke i 2016!

• Hva bringer 2016?

Mange vil reise både langt og kort - vi har uansett utvalget!

• «Kortreiste» ferier, med reisemål i Europa er etterspurt. Mange ønsker et innholdsrikt program som gjør at de får mye ut av dagene. Herunder kommer både elvecruise, lektercruise, storbyferie og kulturreise. Populære reisemål og byer får en ny drakt med kunnskapsrike reiseledere, ofte med lokal tilknytning, som viser deg du ikke visste du måtte se. Lektercruise er en nyhet der Frankrike oppleves i sakte fart. Lokalt, intimt og avslappende.
  • Aktiv ferie. Escape vil i mye større grad satse på vandre- og sykkelturer. Vi har nylig knyttet til oss ekspertise som skal ivareta dette segmentet.
  • Informasjon om Escape

Åpningstider for messen

Fredag 15. januar 1500 – 1800 (åpent for bransjen fra 12.30 – 15.00)

Lørdag 16. januar 1000 – 1800

Søndag 17. januar 1000 – 1700

Skriv ut gratisbillett

• Turisme

• transilvania
    • reiselivsmesse
    • pressemelding

Escapes turer utvikles av turskreddere med unik spesialistkompetanse og lang erfaring. Verden er stadig vekk stor nok – og mange av våre turer går til land og steder som ikke så mange andre tilbyr, ofte til steder utenfor masseturismens oppgåtte stier.Derfor lyder vårt motto «mer av verden».