Gir deg skreddersøm på opplevelsesreiser

Escape Travels er landets ledende reiseoperatør på elvecruise. Selskapet er også et av Norges største på ordinære cruisereiser og reiser til eksotiske destinasjoner. Les hvordan ekspertene i Vika skreddersyr den perfekte reisen for akkurat deg.

Skreddersyr etter behov

I 2.etasje i Munkedamsveien 3 B, holder Escape Travels hus. Her sitter 18 ansatte med høy kompetanse og lang fartstid på ulike områder. Selv om Escape er mest kjent for sine spesielle elvecruise på Europas vannveier, har de en rekke andre tilbud som passer alt fra barnefamilien til eventyreren.

- Vi setter sammen spesialreiser og produkter på oppdrag fra kunden vår, og etterspørselen for akkurat dette øker voldsomt for tiden, forteller daglig leder Tove Voss.

Bedre kjent som Norges Elvecruise-dronning, er hun en av personlighetene som har lengst faretid innenfor reiselivsbransjen i Norge. Hun kan også fortelle hvorfor den nye trenden med opplevelsesreiser er så økende.

- I disse dager reiser folk hele året rundt.  Mange gjør det fordi de vil unnslippe vinteren og andre fordi de rett og slett har økonomi og muligheten til det, forteller Voss.

Den sterke norske økonomien er også en hovedfaktor til at vi stadig oppsøker mer eksotiske reisemål enn tidligere. Voss tror fremtiden ligger i skreddersydde pakker som passer kundene og å yte unik service.

- Vi ser kunder i alle aldre og med ulike behov. De fleste ringer oss og forteller hva budsjettet deres er, hvor lenge de vil være borte og hvilke standard de ønsker. Så syr vi sammen den pakken vi mener er den perfekte for hver enkelt.

Anbefaler Afrika

I disse dager lanserer Escape sin splitter nye katalog for Afrika-reiser. Kataloger er det mange av, men når Escape lanserer en katalog, ligger betraktelige grunnarbeider bak. Mange av tilbudene de har er eksklusive på det norske markedet, og fristelsene står i kø. De har blant annet safarireiser i fem forskjellige afrikanske land, reiser med verdens mest eksklusive jernbane og møte med et av verdens mest truede og fascinerende dyr på listen.

- Er målet for Afrika-reisen å oppleve eksotiske dyr på nært hold, anbefaler vi Kenya eller Tanzania. Her får du garantert se mange dyr og som regel behøver du ikke kjøre langt for å treffe dem i sitt rette element. Et annet tilbud som vi er stolte av, er gorilla- og sjimpansetrekking i Uganda. Å se de sjeldne dyrene er en opplevelse få forunt og en enorm opplevelse, sier hun

Voss kan også anbefale et opphold på den historiske krydderøya Zanzibar.

- Perfekte badetemperaturer i et strandparadis uten like. Bare smak på ordet Zanzibar, og du får lyst til å reise med en gang, sier Voss.

Norges største på Elvecruise

Escape travels har et spesialområde der deres kompetanse overgår en hver annen reisearrangør – nemlig elvecruise. Voss har en forkjærlighet for måten cruise på herskapelige gamle lektere og elvebåter tar deg gjennom byer og landsbygd på en måte som de færreste kan forestille seg.

- Elvecruise er unikt på mange måter. Det er en fin måte å få en nærhet til stedene du reiser til, se dagliglivet som utfolder seg rundt elvebreddene og ikke minst oppleve det i et behagelig tempo. Elvene er jo selve hovedpulsårene i mange land, og ikke minst krybben til sivilisasjonene som har vokst rundt dem, forteller Voss.

Mange av elevcruisene til Escape går gjennom flere land og med daglige utflukter fra forskjellige steder langs ruten. Om du vil ri hester i Spania eller fly i ballong over den italienske landsbygda i noen timer før du ankommer karneval i Venezia, er det mulig. Man slipper også kø på flyplasser, ventetid og lange transportstrekninger for å komme seg til en endelig destinasjon eller et bysentrum.

- I tillegg vet man som regel nøyaktig hva reisekostnadene for ferien vil være, da alle utgifter er inkludert i prisen, sier Voss.

I tillegg til cruise, elvecruise og safarireiser, er Escape Travel store på reiser til Det fjerne Østen og Sør-Amerika.  De har også en egen katalog på eksklusive togreiser i en rekke land. Ta turen innom Escape for inspirasjon og få kyndig hjelp til å oppleve drømmereisen din du også!

• skreddersøm
  • spesialreiser