Nyhet! Et unikt elvecruise i Vest Afrika, med Senegal og Gambia!

Et cruise du ikke har sett maken til

Escape Travel går nye vannveier - et unikt elvecruise lanseres nå i Senegal og Gambia. Turen kombinerer det beste av Vest-Afrika med  opplevelser langt utenfor allfarvei.
Cruiset er på mange måter nyskapende innen bransjen. Båten er en megayacht bygget som en  katamaran og tar maksimalt 47 passasjerer – med andre ord eksklusivt, intimt og komfortabelt.
Reisen om bord på førsteklasses, spesialbygde M/Y Pegasus, starter  fra Dakar og går langs kysten av Senegal før den svinger inn i de eksotiske elvesystemene som strekker seg langt inn i Gambia.

Eneste i Norge
- Dette er et helt nytt konsept. Escape er den første og eneste aktøren i Norge som kan tilby denne typen reise i et utrolig spennende område, sier adm. direktør i Escape Travel, Tove Voss.
- Her får du oppleve både Senegal og Gambia, inkludert flott natur, et fantastisk dyreliv og en historisk og kulturell reise om slavetiden.  På cruiset opplever du  flere severdigheter som står på  Unescos verdensarvliste.

Økende interesse
Elvecruise er en reiseform som stadig fanger flere reisendes interesse. Den store økningen er en av grunnene til at Escape Travel nå vil innlemme nok en eksotisk reise i sin allerede fyldige elvecruise-katalog med elvecruise på 25 forskjellige elver.

- Vi kunne ganske enkelt ikke vente til neste sesong med å tilby denne turen. Dette er en reise vi tror vil falle i smak hos våre opplevelsessøkende kunder. Den er unik med tanke på både kultur, historie, natur og dyreliv. Dessuten har vi norsk reiseleder med på hele reisen, sier Voss.

Fra Kunta Kinte til nilkrokodiller
På den 10 dager lange reisen står høydepunktene i kø. Foruten å besøke hovedstedene i både Gambia og Senegal, navigerer båten gjennom elvesystemene Saloun- og Gambia River.

Stoppesteder som St. James Island, hvor Alex Haleys bok ”Roots” om Kunta Kinte har sitt utgangspunkt, og øya Gorée Island på UNESCOs verdensarvliste, er med på å gi et innblikk i slavehandelens dystre epoke.

I nasjonalparken Kiang West kan man se noen av verdens siste urørte savanner, mens i River Gambia National Park vil de reisende kunne møte flodhester, nilkrokodiller og en mengde annet dyre- og fugleliv.

Underveis vil også den lokale kulturen gi et rikt bilde som få nordmenn har opplevd tidligere. Den mystiske steinsirkelen i Wassu og fiskelandsbyen Joal Fadiout, som er bygget kun av skjell, er noen stikkord.

Gruppereise 16. – 25. februar 2012
Pris fra 29975,-  inkluderer flyreise, alle transporter, helpensjon, stort utfluktsprogram og norsk reiseleder.
Les mer om gruppereisen 16. – 25. februar 2012

Du kan også reise på egen hånd. Escape Travel hjelper deg med bestilling  av lugar og flybillett.
Les mer om Senegalcruiset på egen hånd

For mer informasjon og bilder, kontakt Tove Voss på e-post: tove.voss@escapetravel.no, eller tlf. 22 01 71 71/ 93 43 75 14.

• eksotisk
  • afrika
  • kultur
  • senegal
  • gambia

Escape Travel - mer av verden!
Escape Travel er Norges største arrangør av elvecruise og er spesialist på reiser til Sør- Amerika. Vi arrangerer rundreiser med norsk reiseleder både i Europa og til fjerne reisemål og skreddersyr reiser over hele verden for individuelle reisende. Vår cruiseavdeling representerer de fleste av de store cruiserederiene. Golfavdelingen tilbyr golfreiser for både individuelle og grupper.
Escape Travels gruppeavdeling produserer spesialprogram tilrettelagt for den enkelte gruppes ønsker og behov. For små og store grupper, bedrifter, foreninger, blader og aviser tilbyr vi alt fra kurs- og konferansearrangementer til temareiser og leserturer.