Lansering av blogg – Afrikaspirer

I forbindelse med vårt samarbeid med SOS-barnebyer og bygging av barnehage i Zimbabwe har vi opprettet en egen blogg hvor man kan følge delegasjonen på deres reise til Bindura og den offisielle åpningen av barnehagen.

Den 13.–19. mars reiser en delegasjon representanter fra Espira sammen med to av SOS-barnebyers representanter til Zimbabwe for å være med på åpningen av barnehagen som stod ferdig i januar 2016. I tillegg har de et program resten av uken i regi av SOS-barnebyer, hvor de blant annet skal besøke barnebyen i Bindura hvor barna som skal gå i barnehagen bor. Den offisielle åpningen av barnehagen vil være den 15. mars.

På denne bloggen kan du følge deres reise og få med deg de siste oppdateringene. Du kan også gjøre deg godt kjent med selve prosjektet, samarbeidet, se bilder av byggefasen og lese innlegg fra både Espiras deltakere og representantene fra SOS-barnebyer.

Målet er, på sikt, å kunne bruke denne bloggen i videre arbeid med både fremtidige CSR-prosjekter og i forbindelse med utveksling blant barnehagen i Zimbabwe og barnehagene våre i Norge.

Navnet «Afrikaspirer» er inspirert av Espiras egen «Spire», som har en spesiell plass i vår organisasjon, og som representerer alle de små og store spirene i våre barnehager.

Sjekk ut bloggen her!

• Utdanning