Ny nanoteknologi beskytter skruen

ESSVE har ved hjelp av ny nanoteknologi produsert en skrue med en helt ny beskyttelse, 5X layer protection. Femlags beskyttelse gjør skruen mer motstandsdyktig mot overflatelag- og rustangrep, samt firedobler skruens levetid.

ESSVE har ved hjelp av ny teknologi produsert en ny og unik beskyttelse for skruer. Produktet går under navnet 5X layer protection og innebærer at skruen er behandlet med fem ulike beskyttelseslag. De to første lagene utgjør en forsinking, det tredje CorrSeal® Nano coating. Det fjerde laget består av innfarget epoksy, mens det femte og ytterste laget består av White Solid Vax. Til sammen forsterker beskyttelseslagene skruens kvalitet og motstandskraft mot overflatelag- og rustangrep.

CorrSeal® Nano coating er utarbeidet for skruer og innfesting i konstruksjoner som utsettes for nedbør, f.eks. ubeskyttede terrassegulv eller fasader. Ny banebrytende nanobehandlingsteknikk gir skruen 400 prosent lengre levetid enn tradisjonell Silver Ruspert®-beskyttelse. Den garanterer beskyttelse i over 15 år i henhold til tester utført av SP. CorrSeal® Nano coating er et godt alternativ til en rustfri skrue. Under oppvarmingen som skjer ved hver innskruing, danner det femte beskyttelseslaget

White Solid Vax, en limfuge. Denne limfugen reduserer friksjonen med over 70 prosent, samtidig som voksen beskytter skruen mot skader i overflatelaget. Skrueforbindelsens uttrekksverdi forsterkes, og det samme gjør beskyttelsen mot skader som kan føre til rustangrep. White Solid Vax er også ekstremt motstandsdyktig mot trykk, varme og kulde, samtidig som voksen ikke eldes og er renslig å håndtere.

Ønsker du å vite mer, gå inn på ESSVE:s hjemmeside, www.essve.no, eller kontakt Mattias Sebell, Brand Manager ESSVE Produkter AB, tlf + 46 (0)8 623 61 31, e-post: mse@essve.se

• Bygg, eiendom

Fakta om ESSVE
ESSVE:s målsetting er å serve kunder i bygge-bransjen og industrien med høykvalitetsproduk-ter til attraktive priser. Firmaets sterke varemerker garanterer høy kvalitet. Distribusjon skjer til hele Norden, noe som leder til store innkjøpsvolum og lavere priser. ESSVE inngår som en del av B&B Tools konsernet.